Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Tjena jo jag har funderat på att skaffa mig en fyrhjuling nu till sommaren att köra med men har funderat lite på hur man låser en atv? ja menar den e inte så smidig att låsa fast i en stolpe kanske? eller låser man bara i ett av hjulen?

Någon som redan har en fyrhjuling eller vet hur man låser dom kom gärna med förslag :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Finns det skivbromsar på dom så är det ju bara använda skivbromslås precis som på motorcyklar.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Fluffen
Finns ofta rattlås på dem sen kan man ju låsa den med en länk vid en stolpe eller liknande.
På min har jag skivan lättåtkomligt ibak så där kan man ha en skivbromslås som Brainded skrev.
Fram är lite svårare att komma åt då skivan ofta sitter i hjulet som på en bil.
Väldigt roliga leksaker men de kan vara lite farliga om man inte tänker sig för. :lol: :wink:
av jbl
Det bästa är nog att låsa fast den i något om man inte har den på att bra ställe som eget garage och lugnt område.
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Hmm många bra förslag skivbroms lås låter ju smidigast men det kan ju ändå komma någon och bära iväg den eller nått...fast å andra sidan så är det ju inte alltid den finns en stolpe att låsa fast den i...
Skulle ha den inlåst i garage på nätterna mest om man åker någonstans jag tänkte på.

Tänkte ja kunde fråga en annan sak medans jag håller på någon som har nått hum om vad det skulle kosta att försäkra en atv? skulle vara en 200cc isåfall.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Kommer inte riktigt ihåg men har för mig att jag betalar ca 1800kr per år helförsäkrat för min 250cc.
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Får man fråga vad du har för försäkringsbolag?

Har varit i kontakt med länsförsäkringar och dom vill ha 5000+ för halv försäkring tycker det är lite saftigt.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Dina försäkringar i skaraborg, jag bor långt ute på landet. :lol:
Det har sina fördelar ibland. :D
Värt att nämna är att den står på farsan också.

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]