Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har både före och efter jag tog min universitetsexamina främst arbetat inom processindustri med någon utflykt till mindre företag som fortfarande utfört fysiska tjänster.

Men nu när sambon har fått arbete på annan ort och vi ska flytta så tänkte jag äntligen testa mina vingar hos ett tjänsteföretag och var den här veckan på en sista intervju för en tjänst som under min utbildning var mitt absoluta drömjobb och väl fortfarande eg. är.
Personalchefen som lett rekryteringen vill ha mig och på tisdagmorgon ska ledningen träffa styrelsen för att ta det slutgiltiga beslutet.

Så jag får svar efter påskhelgen... :-O)

Sen händer det lite roligt på bilfronten också. Kan väl säga så mycket som att ska jag börja arbeta som "yuppie" så måste jag väl ha en "ban"bil som passar min image ;) Ferdinand i like your brand!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Lycka till med nya jobbet, hoppas det går bra.

Vad det gäller din kommentar om Ferdinand vill jag bara nämna vad det står på ungarnas T-shirt.
"Life's to short to driva a Porsche" Under denna text sitter en lite svart springare mot gul bakgrund :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
Tråkigt Anders.

Men vad f-n.
Lätt att säga, att man ska spotta i nävarna och ta nya tag. Man blir låg, men samtidigt är det bara att acceptera att någon annan är duktigare, eller vassare än man själv.

Nu är det väl så att styrelsen sällan lägger sig i själva rekryteringen, utan personalchefen och i mindre företags VD, som sköter processen. Sen drar man för styrelsen vilken man vill ha.
Det ska ju mycket till, innan styrelsen är inne och petar i rekryteringsärenden.

Man kan undra om inte personalchefen talat med kluven tunga.

Kör vidare, jobbet var ändå inget att ha. :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Det beror ju bl.a. på företagsstorlek, ägarkonstillation, styrelseuppbyggnad och även sambandet mellan de två sistnämnda. Även om det mest var tjänsten i sig som bidrog i detta fallet.

Men nya tag det har jag redan tagit! Och porkan går att leka med ändå ;)

mvh
Anders

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]