Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Är datorn gammal? Om så är fallet funkar klockan eller måste du ställa om den varje gång du startar datorn? Isåfall kan det vara så att backuppbatteriet på moderkortet är slut oftast lättbytt. Om det funkar så testa med att ta ur batteriet en stund så att datorn nollställs och kolla sen om den hittar hårddisken om inte detta funkar kanske du kan testa den i nån kompis dator och är den borta där också ja du då är den nog tyvärr död, kom bara ihåg att göra datorn strömlös innan du böjar att skruva med den :shock:
Användarvisningsbild
av Pliind
Datorn är ca 3 år gammal så antik är den inte :P
av Siqqe
Kontrollera SATA-kablen mellan hårddisk och moderkort. Det är väldigt ofta det är glapp/dålig kontakt i någon utav ändarna pga. dålig kvalitet. Ta ut kablen, sätt i den igen. Hjälper väldigt ofta.
Användarvisningsbild
av Pliind
ok ska prova :)
Användarvisningsbild
av Brezzz
Jag lämnade in datorn på Micropter i göteborg. Jag vet inte om jag blev särbehanlad där angående priset, men en väldigt avlägsen bekant jobbar där.
Dom återställde i och för sej på mitt önskemål bara datan i "documents and settings", alltså inte hela hårddisken på 150 gb.
Det viktigaste var att få tillbaka bl.a. bilder på min familj, e-postadresser och musik (naturligtvis hade jag inte bränt en backupskiva :oops: )

http://www.micropter.se
av Addekarlsson
Då tror jag inte disken hade kraschat. Jag tror att systemet hade kraschat bara. Det är stora skillnader mellan dessa 2 krascher. :wink:

För en disk som kraschat fysiskt, den kostar multum att rädda.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Pliind
mjo men detta är då inte min C disk, detta är min andra hårddisk där jag har alla mina filmer och serier på!
Användarvisningsbild
av Pliind
kollade glapp osv.. min hdd är död :/ hitta dock en ny 320GB från hitachi frö 750 spänn inkl frakt!
Användarvisningsbild
av fribbe_740
min farsa lämnade in sin hårddisk för nåra lax när blixten slagit ner i datorn. och han på butiken sa då att skulle han lämnat in den till "snobbar" som han uttryckte de skulle dom tagit 30 tusen :lol: så de beror väl på vad det är för ställe. som att jämföra märkesverkstäder med rasfärdiga "bengans hemmamek"-firmor typ :D
Användarvisningsbild
av Pliind
aja nu är en ny påväg! 320GB för 750kr :) inkl frakt

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]