- ons 26 jun 2013, 10:17
Har bokat tid hos den "lokala" hifi-handlaren att skruva lite i min V40 för att kunna komma fram till något som går att göra för att förbättra ljudet.
Är det någon som har några bra tips eller "must do" i en V40. Jag har PS med 7"-skärm.
Min första tanke är ju såklart att sluta spela subbas i mellanregistret (dörrhögtalarna) och stoppa in en baslåda (inkl. steg) som tar hand om det.
Ska man byta ut originalelementen i dörrarna eller kanske det räcker med att stoppa in ett annat delningsfilter (jag utgår ifrån att det i dagsläget sitter någon slags delning i dörren)?
Vad sitter det för slutsteg i nu?
Ett 5-kanals?
Vart sitter det?
Kan man byta ut det till ett "bättre"?
Är det opto till slutsteget?
Någon som lyckats kommit över någon slags el/krets-schema?
Ja, ni förstår kanske att jag inte vet särskilt mycket om denna bil, det stör mig.....
Är det någon som har några bra tips eller "must do" i en V40. Jag har PS med 7"-skärm.
Min första tanke är ju såklart att sluta spela subbas i mellanregistret (dörrhögtalarna) och stoppa in en baslåda (inkl. steg) som tar hand om det.
Ska man byta ut originalelementen i dörrarna eller kanske det räcker med att stoppa in ett annat delningsfilter (jag utgår ifrån att det i dagsläget sitter någon slags delning i dörren)?
Vad sitter det för slutsteg i nu?
Ett 5-kanals?
Vart sitter det?
Kan man byta ut det till ett "bättre"?
Är det opto till slutsteget?
Någon som lyckats kommit över någon slags el/krets-schema?
Ja, ni förstår kanske att jag inte vet särskilt mycket om denna bil, det stör mig.....