Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Antar att det redan kanske finns en tråd om detta, men det finns ju inte 3-4 att välja mellan och sökfunktionen var inte till vidare hjälp, så jag gör en egen! :)

Som rubriken lyder, så är det meningen att uppgradera och byta högtalare runt om i bilen. Ingen baslåda eller liknande, vill ha en clean look, men hyfsat bra tryck och eftersom det sitter original där nu.. 6,5" i dörrarna fram iaf, (bak vet jag inte) :?:
Har för mig att jag skummade förbi ett annat forum för ett bra tag sedan och han snappa upp där att det går inte att stoppa in vad som helst. Bak var inga problem, men fram var det lite mer tricky och det är där min fundering kommer! Har ingen lust att riva dörrsidor, och sen inse att högtalarna (jag kommer köpa) inte passar!

Finns det nån som har gjort detta, och har erfarenhet av inbyggnads djup osv och hur pass bra kan man använda sig av original adaptern till dom nya högtalarna?

Tanken är självklart att montera ett PA-300 och även använda mig av en sån här så jag får möjligheten att kunna eftermontera slutsteg och kunna trycka på och låta högtalarna spela med full kraft.

Tacksam för alla svar, tankar och funderingar!

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]