Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
jag tänker byta ut min orginalstereo mot en Kenwood touchscreen .
jag har navigation och har hört att om man tar bort orginal stereon så fungerar inte navigationen? Är det någon som vet om man kan kringå problemet om det finns ett sådant
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo S60-01(05) skrev:jag tänker byta ut min orginalstereo mot en Kenwood touchscreen .
jag har navigation och har hört att om man tar bort orginal stereon så fungerar inte navigationen? Är det någon som vet om man kan kringå problemet om det finns ett sådant
Nu har jag komit på det.
rösten från RTI:n går till stereon
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
CarMan skrev:
Volvo S60-01(05) skrev:jag tänker byta ut min orginalstereo mot en Kenwood touchscreen .
Nu har jag komit på det.
Ja det vet jag men det går kanske att fixa på något sett om inte får man väl köra utan röst
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo S60-01(05) skrev:
CarMan skrev:
Nu har jag komit på det.
Ja det vet jag men det går kanske att fixa på något sett om inte får man väl köra utan röst
du kan ta ut lågnivå signalen från rtin & kopla in den i en extärn förstärkare & extärn högtalare.
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
CarMan skrev:
Volvo S60-01(05) skrev:
CarMan skrev: Nu har jag komit på det.
du kan ta ut lågnivå signalen från rtin & kopla in den i en extärn förstärkare & extärn högtalare.
Tack för tipset !!
av NCR
Volvo S60-01(05) skrev:
NCR skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4359

Verkar som om det ekar här inne..... :)
Det ekar inte men måste lägga ut lite trådar lite här och var även om det är många som hoppar mellan forumen
Det brukar kallas "cross-posting" och är inte särskilt populärt. Får du inte svar i den ena tråden så är risken stor att du inte får nåt svar i de andra likadana trådarna heller (samt att det tar på utrymmet på forumets mysql-server i onödan). :)

Bara ett tips i all vänlighet så du inte får en onödig tillsägelse av en moderator.
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
NCR skrev:
Volvo S60-01(05) skrev:
NCR skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4359

Verkar som om det ekar här inne..... :)
Det ekar inte men måste lägga ut lite trådar lite här och var även om det är många som hoppar mellan forumen
Det brukar kallas "cross-posting" och är inte särskilt populärt. Får du inte svar i den ena tråden så är risken stor att du inte får nåt svar i de andra likadana trådarna heller (samt att det tar på utrymmet på forumets mysql-server i onödan). :)

Bara ett tips i all vänlighet så du inte får en onödig tillsägelse av en moderator.
Tack för tipset , ska försöka komma ihåg det :-)-) \;-)
av Stimo
Är du säker att rösten från RTI:n går via stereon. Jag har en V70 -98 med RTI, om jag har plockat ut stereon så pratar rösten fortfarande. Men du har ju en nya bil. Men därimot har jag en sub antenn ini stereon från GPS. Den är värre, i alla fall i mitt fall

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]