Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
Jag har tänkt att byta ut orginalstereon i min S60-01 , jag har orginal navigation och jag undrar om det kan bli någon konflikt mellan nya stereon och navigationen . Jag har hört att navigationen får sina impulser via stereon ?
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo S60-01(05) skrev:Jag har tänkt att byta ut orginalstereon i min S60-01 , jag har orginal navigation och jag undrar om det kan bli någon konflikt mellan nya stereon och navigationen . Jag har hört att navigationen får sina impulser via stereon ?
navigationen får inte nån inpulls via stereon, men har hört att det inte går en då, men det ska jag låta vara osagt.

du kan byta till vilken orginal stereo du vill utan att det blir problem, men du tänkte förståss byta til en sån där som har 100 lysdiodes som blinkar i olika mönster hela tiden :wink:

varför ska du byta? får man fråga det?
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
Jag tänkte sätta in en Kenwood med DVD och bygga ut till baksätet
Användarvisningsbild
av Malcolm x
någon form av anslutning finns det mellan stereon och navin eller ?
Min stereo kan jag i alla fall välja tv på och då åker skärmen upp.Sedan får väll navin trafik info från RDSn eller?
Vad för skulle det annars heta Roade And Traffic Information?
Ja ja ... Jag kan han fel.Bara jag som fått det för mig.
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
Alla stereo med självaktning har ju RDS funktion så det är nog inte hela problemet .
Användarvisningsbild
av Malcolm x
ok
Så kabeln från stereon som skickar info till navin finns i alla stereo?
Jag har alldrig sett en kabel från en stereo som du kan plocka ut RDS info från.
Men men vad vet jag.
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
Malcolm x skrev:ok
Jag har alldrig sett en kabel från en stereo som du kan plocka ut RDS info från.
Men men vad vet jag.
Har kollat upp det där idag och på volvo säger dom att det ska inte vara något problem att byta . Navin är inte ihopbyggd med stereon utan en helt egen komponent som tar styrström från stereon. Och vad det gäller RDS så går den signalen via radiovågen direkt till stereon där stannar den . Navin får sin info från sateliten .
Användarvisningsbild
av Malcolm x
Ja ha....
Kannon ju.
Skönt att du kan byta.
Man lär sig något nytt varje dag.Trodde faktist att trafik info till navin kom via RDSn och inte via sateliten....
Har för mig att jag läst det någon stans också.
Men men bra du kolla så vi vet.
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo S60-01(05) skrev:
Malcolm x skrev:ok
Men men vad vet jag.
Har kollat upp det där idag och på volvo säger dom att det ska inte vara något problem att byta . Navin är inte ihopbyggd med stereon utan en helt egen komponent som tar styrström från stereon. Och vad det gäller RDS så går den signalen via radiovågen direkt till stereon där stannar den . Navin får sin info från sateliten .
jag kom presis på att rti:n skickar rti:rösten till stereon & den sänder sen ut rösten i VF högtalare.
altså går det inte att byta stereo utan att bli av med rösten eller bygga nått eget.
Användarvisningsbild
av Malcolm x
haha det missa jag helt..... :lol:
740 som krånglar

Finns inga luftläckor Avgassystem är t&a[…]

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]