Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Jola
Hej

Är det någon som har koll på hur man enklast får igång tv´en i bilen igen efter att vi gick över till digitala sändningar? Har läst massor av trådar om IMIV och olika former av digitala tv lösningar, men inte hittat någon hyffsad enkel lösning.

Finns det någon digitalbox som är i princip plug & play till Volvo. Jag är alltså endast ute efter att få igång tv´en igen, inte riva hela bilen och montera ipod´s och liknade.

Spec på min bil om någon undrar:

S80 -03
HU 801
RTI
DVD baserad navigator

MVH Joakim
av Jola
Tack för svaret Anders!

Vet du/någon om multiboxen går att plugga in direkt med orginal antennen?
Eller behöver man montera en ny antenn. Det vore ju trevligt om man bara kan plocka om kablarna och mata multiboxen med 12v. Kanske dags att man river lite i bak och börja kolla själv, men ställer iallafall frågan.

MVH Joakim
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har tyvärr aldrig ägt en volvo med rti/tv men jag vill minnas att jag läst att det går att plugga rakt in.
Men någon som har meckat med detta kanske kan ge tydligare besked?

Är det inte bolt on så lär det väl gå med adapter eller fulkoppling (klippa sladden och sätta på rf-kontakter)? Eller är det annat än en vanlig coax som går där?

mvh
Anders
av Jola
Ja vi får se om någon som utfört denna operation hakar på tråden. Hur som helst så lär jag nog få börja krypa och titta vad det sitter för typ av kontaktdon orginal.

Tack Anders för engagemanget!

Det skulle vara väldigt intressant om någon som moterat en multibox skulle vilja berätta hur monteringen gick och vilka delar som behövdes och hur resultatet blev.

Mvh Joakim
av Jola
Hej

Nu har jag stoppat in huvudet djupt i skuffen för att försöka få lite koll på kablarna. Någon som vet hur antenn kabeln till tn´n ser ut och var den sitter?
Har tittat i skuffen på RTI´n (DVD´n) och på burken som jag tror är tv -tunern, men hittade bara "vanliga" kablar i kontaktstycken. Hittade inget som ens liknar någon form av coax..... Eller sitter antennen vid skärmen??:-/

Någon som har koll?

/Joakim

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]