Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lapaol
Jag har en integrerad RTI/TV i bilen som är analog och som jag har uppfattat det kommer inte TV'n att fungera när det digitala nätet breder ut sig. Är det någon som har hört om det är på gång digitala boxar även till bilar?
av andezon
inte vad jag vet, det enda jag vet nu är att det går inte köpa tv i volvos 06:or för de har ingen lösning på detta problem, men det jobbas på det
av Rocket
Ta en Sagem digitalbox (Boxer) och koppla in den mellan antennen och TV tunern, gör en sökning efter nya kanaler. Vips så har du digitalTV i bilen. Sagems boxar går till på köpet på 12 volt så det är bara att koppla in.
Enda nackdelen är att man måste placera boxen inne i bilen så att man kan nå den med fjärrkontrollen.

//R
Användarvisningsbild
av Brainy
Kan man nöja sig med 1, 2 och 4an så kan man ju köpa en box som sänder ut dessa via rf och på så vis kan man ändra kanal direkt på tvn och boxen behövs således inte placeras synligt.
Kommer dock inte ihåg vad denna box heter.:cry:

/Anders
av Jan-A
Den heter Multibox och kostar ca 3500:-
Vill man ha fler kanaler går det att koppla flera i serie.
Drivs med 12V.

http://www.multibox.se/
av NCR
Alltid undrat över det där med teve i bilen...hur ofta sitter ni där med kaffet i mugghållaren och maten i knät och kollar på exempelvis fotboll? :D
Användarvisningsbild
av hozz
hur ofta sitter ni där med kaffet i mugghållaren och maten i knät och kollar på exempelvis fotboll?
Har aldig hänt och kommer aldrig att hända. Njuter hellre hemma framför 50-tummaren. :wink:
av NCR
hozz skrev:
hur ofta sitter ni där med kaffet i mugghållaren och maten i knät och kollar på exempelvis fotboll?
Har aldig hänt och kommer aldrig att hända. Njuter hellre hemma framför 50-tummaren. :wink:
Precis, så när i all sin dar har man nytta av en teve i bilen då? Plötsliga väderleksrapporter?

I baksätet är det ju klockrent, hålla ungar på gott humör under långa resor osv, men i framsätet är väl dessutom teven i Volvo avstängd under färd.
Användarvisningsbild
av Malcolm x
Jag har det i min v70.... Tycker det är full ständigt onödigt.Har kollat på den en gång, när det var ca 10 bilar före mig i kön på Burger King.Kollade på Jepordy eller hur det nu stavas.Men men tiden gick lite fortare.
av Lapaol
Ja ni... *ler* ...brukar faktiskt använda TV'n ganska ofta...framför allt när jag kör...jo jag vet att man inte får men jag gör det inte heller...är det sport på TV'n har jag på ljudet och hinner snabbt stanna och se reprisen...håller mig dock borta från motorvägarna under sportsändningar *S* ...när man är inne och handlar sitter barnen och tittar för att hålla sig lugna...tycker det är ganska larvigt att diskutera om TV'n är onödig eller inte...jag har den, använder den och trivs med den...sedan har man ju inte plats med en 50" i bilen tyvärr...kanske dock om man monterar den i taket och fäller sätet... *S*

Tack ni som tipsat om boxarna!

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]