- tor 06 nov 2008, 23:41
ett bra steg ,som ger mkt effekt redan i 2ohm ,inga kina watt utan äkta effekt,om du har rejäla basar ,kontrollerbar effekt mot basen, gain stält´hälften til max, köra i 2ohm,helst 4 för maximal kontroll,inte belasta till 1ohm fast steget är stabilt för det. ställa in 50-80 hz. rätt avstämd låda, rätt grovlek på kablar, rätta säkringar, tänka på OHM:ens lag ,rätt steg och basar, brygga rätt , hög kvalites och effektfullt steg
tappar inte signalens skarphet när man börjar spela högt och strömmen börjar gå åt
och om strömen droppar förmycket
så kommer det garanterat skicka konstiga orena signaler till högtalaren och derför brinner komponenter i steget upp
eller högtalarn
handhavande fel är det till 70% av alla fel som sker
30% är upp till produkterna
jag kan få i 7 fall av 10 f¨å en biltema högtalare låta bättre än va en amatör får med tex PIONEER eller annat kvalitets märke
det gäller att bygga och koppla allt rätt
MDS är det enda märket
jag testat som det alltid varit något knas med.Brända talspolar, spruckna upphängningar, sprickor i korgen osv osv.. Listan kan göras lång.
Har testat det mesta innom bilstereovärlden för att kunna säga att ur kvalitetssynpunkt ligger inte MDS
långt upp på listan. Har hållt på med bilstereo sen de flesta här gick i blöjor och ser bara fler och fler falla för samma skitsnack som folket på MDS spyr ur sig så fort en ny katalog ser dagens ljus.
Det finns ju så mycket vettigare märken att lägga pengarna på.Därimot är jag väldigt nöjd med MDS gamla Dynamic framsystem
Mvh Bilstereo-freaket 764