Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
Jag har en DVD av märket EKOA EK-1006 i bilen kopplad till en skärm. Det jag skulle vilja veta är vad det är för kontakt jag använder för att koppla DVD:n till skärmen? Jag har redan den kopplad men vill veta vad det är för kontakt. DVD:n och skärmen satt i när jag köpte bilen

Har ritat en egen bild på hur kontakten ser ut. Ser ganska mkt ut som en s-video men det var det inte, till min stora besvikelse. Vad är det? Har frågat MDS men de visste inte :cry:
Bild

http://img183.imageshack.us/img183/2010/kontaktvn4.gif
av Addekarlsson
En kontakt som heter din. Fanns på gamla hemmatereoapparater, och används ofta på bilstereo i dagens läge.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
Blockqoute skrev:Jag har en DVD av märket EKOA EK-1006 i bilen kopplad till en skärm. Det jag skulle vilja veta är vad det är för kontakt jag använder för att koppla DVD:n till skärmen? Jag har redan den kopplad men vill veta vad det är för kontakt. DVD:n och skärmen satt i när jag köpte bilen

Har ritat en egen bild på hur kontakten ser ut. Ser ganska mkt ut som en s-video men det var det inte, till min stora besvikelse. Vad är det? Har frågat MDS men de visste inte :cry:
Bild

http://img183.imageshack.us/img183/2010/kontaktvn4.gif
Konstigt att MDS inte visste det :???: Jag har en sådan kontakt till min cd växlare i bilen . modell Clarion som de säljer på MDS.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Var kan man hitta en sådan (kollade lite på elfa.se men det är så svårt att avgöra om det är rätt, har redan köpt fel en gång så :???:) och finns det sådana så man kan koppla om från din-kontakt till s-videokontakt?
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Har sökt på "DIN" nu på både elfa.se och kjell.com, men hittar ingen kontakt som ser ut som den jag har med det namnet på de sidorna :(
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Kollade i katalogen (Kjell & Company) & ser DIN honor & hanar...står under Kontakter, adaptrar i Katalogen.....kanske inte det du är på jakt efter men....

Sökte på Kjell.com & ifall du klickar på: Audio, TV, Video ----- sedan: Kontaktdon ----- sedan: DIN kontakter

Klicka sedan på artikel nr för att se bild på kontakten
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Dom hittade jag tidigare, men det finns inte en kontakt som liknar den jag har och har ritat (iofs inte så bra). Men tänk er en s-video men med det svarta stiftet stående istället för liggandes. Sen tror jag att det var bara 4 övriga stift på s-video men på min är det 6. Måste ta reda på detta för att kunna koppla in fler skärmar till DVD:n :???:
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Det finns alltså ingen som vet vad detta är för kontakt? Någon vet var jag kan ta reda på det? MDS visste som sagt inte så någon annan än de?
Användarvisningsbild
av Scania
Det ser ut som en Mini-DIN.
Jämför artnr 42-193-33 hos ELFA.

http://www.elfa.se

Finns säkerligen också att köpa hos Kjell & Company, Teknikmagasinet, Claes Ohlsson mfl.

Håller med om kontakten. Men går att b[…]

Styrpinnen passar i ett hål i stålf&au[…]

Värdering 242

Tjena! Är ny här och skulle behöva […]

Innebär det att jag stryper tillförsel[…]