Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av born52
Är det nån skillnad på "geografin" i en cd-rom skiva kontra dvd skiva,navigatorn sitter i en XC70 -01 ?
av Frigge
Du vet att du inte kan använda en DVD skiva i din bil antar jag :roll:
DVD-skivan innehåller ju MYCKET mer information om det är vad du menar.
Användarvisningsbild
av CarMan
born52 skrev:Är det nån skillnad på "geografin" i en cd-rom skiva kontra dvd skiva,navigatorn sitter i en XC70 -01 ?
jag förstod inte frågan
layotuten & detaljerna på kartan är snarlika, men menysystem ett sklijer helt
Användarvisningsbild
av born52
Ursäkta formuleringen,vad jag menar är dvd-modellen mer detaljrik,typ att man kan dra upp storleken-skalan.Har på min bil cd-versionen och där jag bor kan jag bara dra upp den till skala 500m.En bekant har dvd-versionen och på hans går det att dra upp skalan till 100m då ser man alla vägarna i byn,tänkte att det kanske är fel på min, uppgradering eller....
Användarvisningsbild
av A80TD
Hittade en sida i handboken där det står att om ingen detaljerad kartinformation finns, så blir högsta förstoring (skala) 500 m. Verkar ju konstigt om det är problemet på en färsk version.

Jag har inte lyckats hitta tråden där någon hade en rti som inte ville zooma in närmare än 1000m kartskala. Jag kan svära på att jag har läst den här nånstans.
Användarvisningsbild
av CarMan
born52 skrev:Ursäkta formuleringen,vad jag menar är dvd-modellen mer detaljrik,typ att man kan dra upp storleken-skalan.Har på min bil cd-versionen och där jag bor kan jag bara dra upp den till skala 500m.En bekant har dvd-versionen och på hans går det att dra upp skalan till 100m då ser man alla vägarna i byn,tänkte att det kanske är fel på min, uppgradering eller....
det har enbart med hur ny skiva du har att göra, köp en nyare skiva så kan du gå ner till 100m

cd- versonen ligger steget efter i uppdatering mot dvd versonen
Användarvisningsbild
av born52
CDskivorna inhandlades från volvo i onsdags 4/10.Säljaren sa att dom utkom juni -06,så det är nyaste versionen.
Skulle gärna vilja komma i kontakt med nån från Norra delen av landet "med CD-version" för att kunna få jämföra.Har varit i kontakt med volvo på orten,volvo i Angered,volvo personbilar o alla andra j-vla volvonasare men ingen vet
Användarvisningsbild
av CarMan
born52 skrev:CDskivorna inhandlades från volvo i onsdags 4/10.Säljaren sa att dom utkom juni -06,så det är nyaste versionen.
Skulle gärna vilja komma i kontakt med nån från Norra delen av landet "med CD-version" för att kunna få jämföra.Har varit i kontakt med volvo på orten,volvo i Angered,volvo personbilar o alla andra j-vla volvonasare men ingen vet
jag har dom från våren 05.
men som sagt så ligger dvd versonen ca ett år föra i uppdatering
så dvd skivorna från 05 motsvaar cd skivorna från 06

här kan du läsa lite.
http://www.volvocars.com/salesandservic ... nance/RTI/

skivorna kommer ut i en ny varson 2ggr/ år en gång på våren & en gång på hösten, så att köpa en skiva nu är inte det optimala, gissar att en ny varson kommer vecka 48 eller nått sånt.

på baksidan av din fodralet så står år & vecka i en 4-sifrig förkortning om jag mins rätt
Användarvisningsbild
av born52
CarMan Har du cd-versionen ? Om du knappar in tex lingonstigen 219 i Luleå kan du då gå ner på 100m i skalan ?
En grej till,läste i ett annat forum att det skall finnas hemliga menyer i volvos rti,nån som vet nåt ?
Användarvisningsbild
av CarMan
born52 skrev:CarMan Har du cd-versionen ? Om du knappar in tex lingonstigen 219 i Luleå kan du då gå ner på 100m i skalan ?
En grej till,läste i ett annat forum att det skall finnas hemliga menyer i volvos rti,nån som vet nåt ?

jag har nu kollat din adress & det gick att sooma ner till 100m

Lonqitud 22 09 22 E
Latitud 65 36 08 N

När du stoppa i skivorna första gången ska systemett uppdatera sig.
= stoppa bara i en av de svenska skivorna, vet inte om uppdateringen ligger på södra skivan eller om det är så att man ska ha i den skivan där bilen beffinnersig.
detta tar några minuter & skärmen blir svart, samt att hela RTI:n blir resatted & pratar engelska m.m Bara att ändra under system inställningar.

sen så måste bilen befinna sig på samma skiva som resmålet för att RTI:n ska välja denna skiva, väljer han inte rätt skiva så går det inte att zooma mer än till 4km ( går att lura genom att bara ha skivan för destenationen i växlaren.)

Volvo har inga rekommendationer att inte ladda hyb[…]

Vi som beställt nya XC60

Det var en fet sådan. Om du får fö[…]

Nej, inte för mig som kommer från VW. D[…]

V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]