Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Hubben
Det är precis vad jag har planer på att göra. Funderar starkt på en kenwood DDX-6029. Min fråga i det hela är om det på NÅGOT sätt går att behålla funktioner såsom original telefon, RTI, ratknappar osv. Finns det verkligen inte någon typ av adapter eller någon annan möjlighet att lösa detta?
Användarvisningsbild
av CarMan
har din nya sterio ingång för volvos orginal grejor så funkar det, men jag känner inte till nån stereo som har det, hör med din setreotillverkare.

rti:n behöver köra ljudet via stereon.
rattknapparna styrs via can nät
telefon vet jag inte om den är ihopp byggd, men det finns ialla fall inte plast för den när du byter konsoll.

varför byta stereo?
av Hubben
Jag va först inne på att klippa o löda lite i kablarna så jag får DVD i originalskärmen, men jag har ingen tv-tuner för det första, och för det andra tror jag det är överkurs för mig. Ska även byta ut alla original-högtalare och tänkte att jag kunde ta stereon samtidigt. Så telefonen går inte att ha om jag byter? varför?
Användarvisningsbild
av CarMan
Hubben skrev:Jag va först inne på att klippa o löda lite i kablarna så jag får DVD i originalskärmen, men jag har ingen tv-tuner för det första, och för det andra tror jag det är överkurs för mig. Ska även byta ut alla original-högtalare och tänkte att jag kunde ta stereon samtidigt. Så telefonen går inte att ha om jag byter? varför?
det finns ju inte plats för den om du har dubbel din.

såg nånstans en adapter för dvd ingång, för bilan med RTI & uten TV-turner, men vet inte om den funkar, tror det var här på forumet i nån tråd
Användarvisningsbild
av CarMan
av Hubben
Ja, det e jag som startat den tråden... Har beställt en sådan från den sidan för cirka två månader sen, men den kommer ju aldrig så jag började fundera på andra alternativ istället...
Användarvisningsbild
av CarMan
kom den inte???
(den finns kanske inte?)

kan vara bra att komplitera den andra tråden med den infon! om nån söker!
av Hubben
Jag ska göra det! Det finns "samma" adapter på flera tyska sidor, men jag har inte vågat beställa från någon annan ännu med tanke på att jag kanske får två st i slutändan då. Carman, var bor du? Lust att hjälpa mig med "klipp o klistra" bland kablarna för att få in en DVD? Govetvis betalar jag för jobbet... Maila mig på [email protected]
Användarvisningsbild
av CarMan
Hubben skrev:Jag ska göra det! Det finns "samma" adapter på flera tyska sidor, men jag har inte vågat beställa från någon annan ännu med tanke på att jag kanske får två st i slutändan då. Carman, var bor du? Lust att hjälpa mig med "klipp o klistra" bland kablarna för att få in en DVD? Govetvis betalar jag för jobbet... Maila mig på [email protected]
du måste ha tv-turner & sen tjuvar man in sig på den. ( eller rättare sagt på måste du ha tv.turner för att stereon så öppna funktionen, sen kopplar man in sig före tv-turnern.
----------------------

jag har aldeles för mycke att göra hemma, så jag har inte tid
B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]