Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Hubben
http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1378

Hittade denna lilla pinalen när jag sökte runt lite... Jag undrar om någon vet om detta är vad jag tror, en "adaptor" för att koppla in tex en extern dvd-spelare till den originala RTI skärmen? Vet någon, eller har någon kanske redan inhandlat en och vet exakt vad det handlar om? Läste någonstans att det är till bilar UTAN tv-tuner, så det borde väl vara "plug and play" isåfall? Tacksam för svar...
Användarvisningsbild
av CarMan
låter intresant. följer tråden o ser var den leder.
av Frigge
Har för mig att allafall S80N har uttag för externa enheter
i skärmen, kanske samma kommer i Nya V70NN

/Fredrik
av Hubben
Carman: Jag hade nästan väntat mig att svaret skulle komma från dig! Du verkar väldigt hemma på detta ämnet... Kommer beställa en sån pryl samma dag som jag får veta att det fungerara...
Användarvisningsbild
av CarMan
Hubben skrev:Carman: Jag hade nästan väntat mig att svaret skulle komma från dig! Du verkar väldigt hemma på detta ämnet... Kommer beställa en sån pryl samma dag som jag får veta att det fungerara...
ja ghar inte sökt efter adaptrar, då jag istället kplllar in mig på TV-turnern, men det kräver ju att bilen har TV.
har bilen inte TV så är ju detta en enklare & billigare lösning
av Hubben
Jag har beställlt en adapter för cirka två månader sen men inte fått någon ännu. Tänkte bara om någon ville veta!
Användarvisningsbild
av eslund
CarMan skrev:ja ghar inte sökt efter adaptrar, då jag istället kplllar in mig på TV-turnern, men det kräver ju att bilen har TV.
har bilen inte TV så är ju detta en enklare & billigare lösning
Du skulle inte ha lust att beskriva förfarandet av att hänka in sig på tv-tunern? Skulle ha varit väldigt intressant att veta..
av munken
Har ni kommit fram till något? Jag har en V-50 -07:a med RTI och skulle väldigt gärna vilja använda skärmen till lite mer, eventuellt koppla in en digital-tv tuner eller nå´t annat trevligt.
Användarvisningsbild
av _Rick_
kan man koppla in sig på VGA eller nån annan lite 'bättre' signal på RTI skärmen. Komposit video är ju lite dassig..
Användarvisningsbild
av eslund
Bra fråga..
Har just beställt en tv-modul som kommer nästa vecka.. Då vill man ju börja leka.. :D

Jag skulle dock säga att skärmdumpen ova[…]

Felkoder på bränslesystem.

Ecm-p02e168 krets diesel reglering insugsluft Alg[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]

Det ser knökigt ut att få på och[…]