- fre 21 sep 2007, 12:29
Nu har jag fått mjukvaran installerad. Føljande hænde:
In på Volvo och medan jag væntar på mekanikern monterar jag loss stereon och ansluter remoten till stegets remotekabel. Lågnivån ær ansluten och all is set to go. Mekanikern pluggar in sladden och woooscchh 400 spænn flyger in till Volvo.
Han kopplar loss datorkabeln och jag testar stereon innan allt monteras tillbaka i panelen. DET LÅTER!!! Hurra.
Monterar tillbaka stereo, CCM och resten av konsollen. På væg hem från verkstaden (ca 2 minuter dærifrån) børjar det låta som om någonting glappar. Musiken avbryts till och från några gånger innan det blir helt tyst. Førbannat!!!
Væl hemma monterar jag ut stereon igen (børjar bli bra på det) och medan tændningen ær på vickar jag lite på alla kontakter och sladdar. Musik hørs igen och nær jag vickar på en liten kontakt som går in i den inbyggda telefonen tror jag jag lokaliserat glappet. Jag trycker in kabeln så gott det går och monterar førsiktigt tillbaka stereon. Nær allt ær på plats låter det fortfarande ur høgtalarna. Skønt!
Några timmar senare startar jag bilen och ska ta en tur, guess what...
NO FxxxING SOUND! Ut med stereon, drar och vickar på varenda kabel och kontakt som finns dær bakom men till ingen nytta. Bedrøvad och nedslagen kopplar jag in remotekabeln i stereon isf stegets kabel och då fungerar allt igen.
Ær detta Guds skæmt mot mig eller ær det bara inte meningen att jag ska få ha det lugnt en ænda gång i mitt liv. Min fru hotar med skilsmæssa ifall jag kommer pilla med bilen mera de nærmaste decennierna.
Vad mer kan jag gøra??????????
/TopGear
Gripping the wheel, his knuckles
went white with desire! The wheels
of his Mustang exploding on the
highway like a slug from a .45.
True death: 400 horsepower of
maximum performance piercing the
night... This is black sunshine.