Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
gun_shot skrev:hej. nu har jag talat med volvo och dom påstår att jag måste uppdatera mjukvaran i bilen. så nu ska den in, den 15/6 för uppdatering så det är väl bara att vänta igen då :(
Hmm kom mjukvarubiten redan 04?

/L
Användarvisningsbild
av Loner
gun_shot skrev:loner ,när du satt dit din sub behövde du inte ny mjukvara ?
Jag har en 02:a, bara att koppla in och sen funka det.

/L
Användarvisningsbild
av gun_shot
mm tydligen han som jag talade med va helt säker på sin sak han talade med en arbetskamrat om de , å det skulle va så,när mjukvarubiten kom har jag ingen aning om . men men den som väntar på nå gott........väntar väl
Användarvisningsbild
av Loner
Skall bli spännande att följa detta..

Jag har ingen dokumentation på nyare än 03:or, så jag går bet :(

/L
Användarvisningsbild
av gun_shot
ett annat spår jag kommer nog inte att kunna fixa dit en styrning fram i bilen för att jag tittade på den lilla ratt som sitter i subben och den såg svår ut att ta bort, för att förlänga med kablar i mellan å plasera den fram.men men ingen har väl dött av lite motion ....så jag springer väl runt till bakluckan då o då.
Användarvisningsbild
av Loner
Ptja, det går ju naturligtvis. Men som jag sa det kräver sitt arbete.

Sen är ju frågan vilken typ av signal som "poten" reglerar, är ju ingen höjdare att dra en lågnivåsignal fram och åter i bilen.

/L
Användarvisningsbild
av gun_shot
tja har nu varit hos volvo men utan resultat.dom sa att den måste va fel kopplad.! för datorn hittade inte nån sub. är det nån som vet vilken position den violetta kabeln ska sitta i en
v70 -04
Användarvisningsbild
av Loner
Subben har väl ingen kontakt med CAN-nätet??

Den har väl bara spänning, remote och högnivå...

/L
Användarvisningsbild
av gun_shot
nu hitta jag felet ! :D det var jag som hade kopplat fel :( ..och det behövs inte mjukvara :oops: (då har jag slängt 580:- i sjön) men men man lär så länge man lever. det du sa om (spegelvänt) var rätt men det var inte mitt fel för om man tittar på installationen så har dom ritat fel :twisted: men jag lista ut det till sist. o du loner till remoten ska det kopplas minus. :D det var därför det var svårt att hitta vart den skulle.
Senast redigerad av 1 gun_shot, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gun_shot
högnivåsignal..?? hur ser den ut ??hur mäter jag den..?

Första bytet på en Bosch-verkstad, and[…]

Hejsan. Ja det är så att jag är in[…]

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]