Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Vad är det du spelar från? Om det är tex en mobiltelefon eller mp3-lirare så måste du se till att dess volym är på max (osäker på om du även menade att källan är på max).

Kan ju passa på att svara på ursprungsfrågan med, jag är nöjd med min kasettadapter. Skaffade en FM-sändare först, men när mobilen trillar över till edge/gsm så blir det brutala störningar i den. På 3G funkar det bra, men kör man långt måste man konstant justera frekvensen vartefter de lokala radiostationerna kör över FM-sändaren.
Användarvisningsbild
av Perc
Köp en aux-adapter istället. Den kostar lite mer men det är värt det att få en snygg installation och bra ljud. Den tar 10 minuter att koppla in, kanske 20 om det är första gången man monterar loss stereon. Enda man behöver är en torxmejsel, helst en magnetiserad sådan eftersom det är skitlätt hänt att man tappar skruvar ner i mittkonsollen annars. Och så behöver du en trubbig morakniv el dyl för att lirka loss pennhållaren också.

På faceliftade modellen ser det lite annorlunda ut, man måste tydligen ta bort panelen runt handbromsen också.
Perc skrev:Köp en aux-adapter istället.
Menar du en sån man smiskar in på CD-CHGR-anslutningen? Billigaste jag har hittat för det är typ 1500kr...10x pengarna från en kassettadapter. :D
Användarvisningsbild
av Perc
Ja, cd-växlaringången.

http://auxadapter.se/ 595kr plus frakt. Billigaste jag känner till. Har dock inte testat den, men den ser enkel ut. Tror inte det går att göra fel. :)

Min var ganska dyr men den har iphonekontroll och bluetooth och allt möjligt också.

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]