Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Xynter
Är det någon som vet om det sitter något delningsfilter för diskanterna i instrumenpanelen?
Jag tycker att det låter som att det diskanterna i mina koaxialer som sitter i dörrarna inte spelar något.
Högtalarna är ett par Pioneer TS-E1310i.
av Xynter
Ok...
Då måste jag sätta in diskanter i instrumentbrädan för att komplettera ljudbilden.
av Xynter
Då vet jag.
Det satt diskanter i i-panelen och vanliga enkla högtalare i dörrarna. Om det var bashögtalare eller inte vet jag inte och jag har inget minne av att se något delningsfilter monterat på dörrhögtalarna.

Kan det vara rekommenderat att fortsätta på samma högtalarkonfiguration som det var innan?
Alltså diskant i i-panelen och bas i dörren?
Om det är rekommenderat så funderar jag på detta högtalarkit.
av Xynter
De blev förpassade till billjudshimmelen i höstas. Så jag kan inte ta kort på dem...

Jag minns att det stod Volvo på dem i alla fall. Då jag bytte högtalare så bytte jag både fram och bak, ett par av dem hade en kon i högtalaren iaf.
Det kanske kan ge ett hum om vad det var för högtalare som satt där.
av kallessida
absolut kan du köra på dom du länkade, jag kör på Focal, minns inte specifika namnet på dom men bas i dörren tutar jag och kör på, sen diskanterna var jag för lat för att dra upp till där dom skulle suttit i instrumentpanelen så dessa sitter på väggarna bredvid stereon.

Men kör på dom du länkade där så ska du se att de blir bra.
köpte koaxial till bakdörrarna, ångrar mig djupt... blir att byta dom efter sommaren typ..
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]