Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Sitter och funderar på vilken lösning som är bäst, jag ska omvandla högnivå till lågnivå. Jag antar att typ biltemas omvandlare inte har någon remote den kostar runt 200. Brl säljer en för 600 med automatiskt remote... Är det stor skillnad ljudmässigt på omvandlarna? Om man köper en utan remot, kan man ta den signal från tex park ljuset bak eller något som får ström när tändningen är på? Andra förslag?

Sen undrar jag vart/hur ni har dragit strömkabeln, Detta gäller en V50! Vart finns det plats att få ut strömkabeln`?

MVH/Fredrik
av stagesix
remotekabeln kan du dra bak ifrån stereons kontakt till slutsteget. kör en 1mm2 bara.. Det är inget speciellt med en remotekabel så det är lugnt.

Strömkabeln skall dras separat från signalkablar och högtalarkablar pga störningar. Dra därför dem på vardera sida i trösklarna. Det bör finnas plats där om du tar bort listerna. Se till att inte klämma kabeln någonstans och använd kabelgenomföring vid torpedväggen.. Och blöm för f*n inte att säkra av max 20-40cm från batteriet med rätt säkringsstorlek.

Vet inte och har inte ögonlocksmusklerna att titta upp om omvandlarna just nu :/
Men det är oftast kavlitetsskillnad på biltema och övriga kända märken. MEn frågan är om du kommer märka någon skillnad då jag antar att du inte är proffsbyggare ;)

lycka till
/stagesix

/stagesix

Kan ju vara en modell om batterierna bara blir ti[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.

XC90 USA Köp med motorproblem

Har stiftet gått av och ramlat ner när […]