Hej Mads!
Först och främst behöver du byta till en HU med Dolby Prologic. HU-803 är väl den vanligaste, men jag tror att det finns andra modeller i 800-serien som har detta.
Om vi tar 803:an, som jag kan utan och innan eftersom jag har bytt till en sån själv i min bil från en 603:a, så MÅSTE du ha en förstärkare till den. 803:an driver endast centerhögtalaren med sitt inbyggda steg och skickar lågnivå till en förstärkare för de övriga högtalarna.
Jag valde att skaffa ett DLS-steg istället för att skaffa Volvos egna PA-steg. Detta för att priset inte skilde så mycket men allt annat skilde massor! DLS-steget har väldigt mycket mer kraft och du får möjlighet att styra en massa saker som nivåer och filter m.m. Du behöver skaffa en adapter till uttaget bak på stereon för att koppla in vanliga lågnivåkablar med RCA-kontakter. Remote finns i denna adapter.
En viktig sak när det gäller att byta HU är att du måste hitta en som är i "rätt" tillverkningsvecka. Tyvärr lyckades inte jag forska fram hur man tar reda på detta så när jag skaffade min 803:a från en skrot så pratade jag med dem och de sa att om den inte passar så kan jag lämna tillbaka den. En HU från "fel" vecka fungerar i bilen men belysningen går inte att styra med reostaten och så har jag för mig att rattknapparna inte funkar. Jag hade dock en sån omåttlig tur att min stereo var "plug n play"! Jag behövde inte ens ladda ny mjukvara! :D
Hoppas detta hjälpte dig!
Mvh
/Fred
P.s. Detta inlägg kommer snart att flyttas av moderatorerna...

D.d.