NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JeppeK
Hejsan jag funderar på att sälja min bil då jag måste börja pendla 12mil om dagen till mitt jobb och det inte är den mest ekonomiska bilen att pendla med. Jag har ägt bilen sedan Maj 2012. Bilen ifråga är då alltså en V50 T5 AWD Automat -06 med 15800mil på mätaren (kommer göra 16000mila servicen). Det är en momentum som är efterutrustad som en summum (av Volvo), är näst intill fullutrustad med vad som gick att få då om jag förstått saken rätt. Den är i fint skick dock tyvärr någon stenskott på huven och ett i rutan samt ett dörrupslag (knappt synligt) på ena dörren. Jag köpte den för 114.000:- och det är den ju inte värd nu, men jag har lite problem att värdera den då jag ser allt mellan 70-115 i dagsläget på liknande bilar. Så om någon kunde ge mig lite tips vore jag tacksam.

MVH
Jeppe
av Hertsh
Jag använde själv bilpriser för att kolla och du borde nog få ungefär 85000. De som vill ha 115000 har säkert mycket lägre miltal eller så har de väldigt stor prutmån.

Sen påverkar det var du bor. Priserna är lägst i Stockholm (bäst utbud) och långt i söder (mer privatimport). Landsbygd och Norrland har högst priser.

Till sist kan ett riktigt bra skick säkert få någon enstaka att betala lite mer, men då tror jag man behöver tur. Det där med pedantskött är mer för att ägaren ska trivas med bilen, än få ett bra pris vid försäljning. ;-)
Hertsh skrev:Jag använde själv bilpriser för att kolla och du borde nog få ungefär 85000. De som vill ha 115000 har säkert mycket lägre miltal eller så har de väldigt stor prutmån.

Sen påverkar det var du bor. Priserna är lägst i Stockholm (bäst utbud) och långt i söder (mer privatimport). Landsbygd och Norrland har högst priser.

Till sist kan ett riktigt bra skick säkert få någon enstaka att betala lite mer, men då tror jag man behöver tur. Det där med pedantskött är mer för att ägaren ska trivas med bilen, än få ett bra pris vid försäljning. ;-)

Vad skulle du välja, en vanskött bil med få mil på mätaren eller en genomfräsch bil som gått något längre, jag väljer den senare iaf ;)
av Hertsh
Kulle skrev: Vad skulle du välja, en vanskött bil med få mil på mätaren eller en genomfräsch bil som gått något längre, jag väljer den senare iaf ;)
Det beror på priset. :-)

Ett fint skick gör en bil lättsåld och ibland något lite dyrare. En bil i dåligt skick är nästan omöjlig att sälja.

Poängen jag ville göra var att du inte får betalt för ditt "slit" med att hålla bilen fin när du säljer den, du får betalt under tiden du äger den.
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]