NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo V50 bensin, en 2,4 140 hästars tycker den är slö och orkeslös,. Men det beror på att det bara är 140hästar och skulle gärna vilja ha tipps på hur man lättas och till bra pris kan trimma upp den, skrämma liv i den.
Det är ju samma motor som en 2,4i ju 170hästars men BSR skulle ju ha ca4500kr för lägga in programvaran för trim i den ca 180hästar.
Kanske någon här har tipps om billigare och andra saker man kan göra för att öka hästar och vrid i den.
Med vänlig hälsning.
Om du kan hitta en originalfil till en 170 hk (leta på olika ecu tuning forum så hittar du säkert filen eller så ber du snällt om en på nåt sådant forum alt tankar ur en styrbox från en polare som har 170 hk motorn) så kan du tanka i den med ett BDM100 interface och vips så har du 170 pollar till en futtig kostnad.
getsome skrev:Om du kan hitta en originalfil till en 170 hk (leta på olika ecu tuning forum så hittar du säkert filen eller så ber du snällt om en på nåt sådant forum alt tankar ur en styrbox från en polare som har 170 hk motorn) så kan du tanka i den med ett BDM100 interface och vips så har du 170 pollar till en futtig kostnad.

Tack , finns det någon på detta forum tro som kan detta och bor i närheten av Västerås som kan hjälpa mig med detta tro.
Med vänlig hälsning .......
Frohm skrev:4500:- för 30-40hk tycker jag är billigt. !!

Både ja och nej för det jag har hört är att det märks ingen större skilnad på dom hästarna för det är en sugmotor , därför osäker på om det verkligen är värt dom pengarna.
Skorpan1 skrev:
Frohm skrev:4500:- för 30-40hk tycker jag är billigt. !!

Både ja och nej för det jag har hört är att det märks ingen större skilnad på dom hästarna för det är en sugmotor , därför osäker på om det verkligen är värt dom pengarna.
Finns fler firmor som trimmar bara ringa runt lite så får du ett bättre pris;)
30-40 hästar mer borde du märka av. Sugmotorer ger sämre effekt vid chiptrim än turbo laddade motorer. Men att få ut 30-40 av en omprogramering för 4500 är nog det billigaste du hittar. Det är inte hästarna som känns mindre i en sugmotor utan att det är svårare att ta fram hästarna ur den än i en turbo.

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]