NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag blev igår bestulen på mina kåpor till backspeglarna på bilen.
Har en R-design -10 Volvo C30. Vet någon vart man lättast får tag på detta? Googla upp volvo och ringde men dom sa att någon tekniker skulle ringa tidigast på måndag. Tänkte om någon hade råkat ut för detta och vet hur jag lättast/billigast går tillväga för att få tag i några nya. Hittade på Hova men där kostade dom 995kr/st vilket jag gärna hade sluppit betala.
Det är nog svårt att hitta billigare än strax under tusenlappen.. finns lite på ebay som sagt för omkring 5-600 men då tillkommer även frakt.. men om man har tur och hänger på blocket mycket så kan man ha tur även om det kan ta ett tag.
Om jag loggar in på Min Volvo på Volvocars.se står det så här:

Backspegelkåpor

Unika backspegelkåpor med "Silk Metal"-ytfinish som ger bilen en sportig och exklusiv karaktär.

SEK 1410 (BO007)*

* = monterat och klart

Jag vet dock inte om det är samma backspegelskåpor till en C30 som det är till ovanstående V50.
Å andra sidan är det BUSENKELT att byta själv, det visste säkert tjyven om och därför norpades dom. Instruktioner kan antingen vi här på forumet ge eller så kikar du monteringsanvisningarna på Volvos hemsida.
Hova har som du säger ett bra pris på dom och det är garanterat per par. Det står tillochmed.
http://www.hova.com/volvo-backspegelkap ... -5893.aspx

Så, för ett par nya så verkar det vara Hova som gäller om du vill ha billigast möjliga.
grillchips skrev:Å andra sidan är det BUSENKELT att byta själv, det visste säkert tjyven om och därför norpades dom. Instruktioner kan antingen vi här på forumet ge eller så kikar du monteringsanvisningarna på Volvos hemsida.
Hova har som du säger ett bra pris på dom och det är garanterat per par. Det står tillochmed.
http://www.hova.com/volvo-backspegelkap ... -5893.aspx

Så, för ett par nya så verkar det vara Hova som gäller om du vill ha billigast möjliga.
Hova har bara dito för bilar fram till 2009
2010 och framåt är större.

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]

Service Subaru XV

Men det var ett "ruggigt" pris. Han &a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]