- tis 12 feb 2013, 16:25
#728024
Hej. Ny här.
I förra veckan brann fläktmotorns kablar.
Jag startade bilden och efter några sekunder började det lukta bränt. Sen avtog den odören så jag fortsatte att köra.
När motorn sen blev varm så gick inte fläkten. Stendöd. På verkstan konstaterades att fläktmotorns kablar brunnit.
Kikar man på säkringen så är den på 40 A. Hur är det möjligt? Det är ju som en liten spik. Skulle det vara såna säkringar hemma i huset så hade det vart nerbrännt för länge sen.
Hade det vart en klenare säkring så kanske den gått i stället och besparade mig en massa pengar.
Som tur var så gick det på försäkringen (maskinskada). 2.000:- blev jag av med i alla fall. De pengarna går att ha mycket kul för.
I förra veckan brann fläktmotorns kablar.
Jag startade bilden och efter några sekunder började det lukta bränt. Sen avtog den odören så jag fortsatte att köra.
När motorn sen blev varm så gick inte fläkten. Stendöd. På verkstan konstaterades att fläktmotorns kablar brunnit.
Kikar man på säkringen så är den på 40 A. Hur är det möjligt? Det är ju som en liten spik. Skulle det vara såna säkringar hemma i huset så hade det vart nerbrännt för länge sen.
Hade det vart en klenare säkring så kanske den gått i stället och besparade mig en massa pengar.
Som tur var så gick det på försäkringen (maskinskada). 2.000:- blev jag av med i alla fall. De pengarna går att ha mycket kul för.