NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hassaninho
Har en Volvo S40 T5 -06
Har volvo high performance sound i den.

Kan jag spela upp mp3 skivor eller är det bara audio?

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av grillchips
Min v50-08 med HP-stereon tar mp3skivor, så det ska gå såvida det inte var något tillägg på senare modeller vilket jag har svårt att tro.
av MichaelB
berrabus skrev:Kolla sista inlägget i http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... a&start=20
Det som står där stämmer inte att det kom 2008, Jag har en 2007 som det fungerar på och tror att det kom mycket tidigare än så om man Har High Performance stereo, där emot så har jag upptäckt att det inte alltid fungerar om man bränner nya skivor, och om det är skivorna, eller vad som är felet men har ett tiotal fungerande mp3 skivor i min V50 2007a. Och dom skivorna är CD+R skivor medans jag köpte TDK CD-R skivor och dom fungerar inte. Sedan om det är det felet eller inte eller något annat det beror på vet jag inte.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja jag skrev ju att det kanske tillkom på senare modeller. Bränn en skiva och testa? Men som ovan säger så kan det även varieta gällande märke. Minns att det var problem med vissa märken till vissa cdspelare/dvdspelare när man laddade ner och brände ut mycket förr i tiden.
av berrabus
MichaelB skrev:...där emot så har jag upptäckt att det inte alltid fungerar om man bränner nya skivor, och om det är skivorna, eller vad som är felet men har ett tiotal fungerande mp3 skivor i min V50 2007a. Och dom skivorna är CD+R skivor medans jag köpte TDK CD-R skivor och dom fungerar inte. Sedan om det är det felet eller inte eller något annat det beror på vet jag inte.
Jag har High Performance i min -06 och jag har inte fått det att funka med MP3. Vet inte riktigt vad det är för skivor men har använt samma modell som funkar om jag bränner det som "vanligt" dvs ej Mp3.
Funkar dina TDK CD-R om du bränner dem som "vanliga" CD?
av MichaelB
Ja som vanlig musik skiva fungerar dessa bra men så fort jag kör dom som MP3 så fungerar dom inte.
Köpte igår Verbatin Cd+r och brände mp3 samma låtar som jag hadde bränt på Tdk cd-r där dom inte fungerade men på Verbatin cd+r fungerade det.

berrabus skrev:
MichaelB skrev:...där emot så har jag upptäckt att det inte alltid fungerar om man bränner nya skivor, och om det är skivorna, eller vad som är felet men har ett tiotal fungerande mp3 skivor i min V50 2007a. Och dom skivorna är CD+R skivor medans jag köpte TDK CD-R skivor och dom fungerar inte. Sedan om det är det felet eller inte eller något annat det beror på vet jag inte.
Jag har High Performance i min -06 och jag har inte fått det att funka med MP3. Vet inte riktigt vad det är för skivor men har använt samma modell som funkar om jag bränner det som "vanligt" dvs ej Mp3.
Funkar dina TDK CD-R om du bränner dem som "vanliga" CD?

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]