NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av f4r33st
#718803
Japp, Då jag inte läst på ordentligt innan jag konverterade mina xenon.. så pajade min vindrutetorkare.. Motor lär vara helt körd..
Vet att det finns tråd om samma sak, men gjorde en ny pga av att det är lite blandat med hjälp jag behöver.
Gick ut till bilen stoppade in nyklarna och vred om till läge 2.. Och vindrutetorkarna började gå på max.. sedan intervall, och då fick jag ut säkringen..

Testasde att stoppa in säkringen igen, men dom går inte igång igen.


Så det jag behöver få reda på är.


1: hur byter jag motorn till vindrutetorkarna? Lätt ?
2: Hur undeviker jag detta problem i framtiden? jag vill inte göra av mig med mina xenon... SÅåå mycket bättre ljus än 300kr's halogen lampor jag hade innan.

Sitter nu i tankar om relä... Men, går det att mata in 12v direkt från batteriet in i ballasten på xenonen?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#718815
Du behöver inte riva halva bilen för att byta det, nu vet jag iofs bara hur man gör på en 09a, det är att plocka bort torkarna och plasten framför framrutan, lite bökigt men det går rätt bra. Sen är det bara att skruva ur själva torkar mekanismen och på den sitter motron fast.

Antingen köper du ett nytt kitt men Canceller som enligt xenonkungen ska skona torkarmotorn, eller så kopplar du via relä vilket de flesta här nog håller med om är det säkraste sättet.
Användarvisningsbild
av f4r33st
#718817
]


Det är just det med relä jag inte fattar hur man ska koppla för att slippa att canbus ska varna för trasiglampa, det ända sättet jag kan komma på är att man har en halogen lampa liggandes inne i lamphuset inkopplad ^.^ får får den sitta där o lysa :P
av JohnB
#718859
Jag pratade med xenonkungen om hur man installerar med relä och även får till det så att man slipper lampvarning från ljusövervakningen. Xenonkungen säljer kabelsatser med relä som är utprovade att fungera med deras satser vilket kan vara smidigt om man inte vill plocka ihop ett eget kit. Man måste dessutom koppla in ett motstånd i originalkontakten som simulerar en 50w halogenlampa för att slippa varningen om lampfel.

/John
Användarvisningsbild
av f4r33st
#718872
Uppskattar alla svar.

Ska åka imorgon bitti till västerås för att köpa 2x vindrutetorkar motorer, hoppas på att kunna pruta ner till 500kr st så man kan testa sig framåt till vilket som löser problemet :P

Tror första lösningen blir att fixa ett relä och ha halogen lamporna liggandes på något bra sätt i lamphuset.

Annars så blir det köpa kit.. ^.^ så bökigt att hålla på med lamporna på v50'n..
Användarvisningsbild
av f4r33st
#718922
Kollade felkoder precis, fått 2st.

P1935 - Powertrain "inte en blekaste vad denna betyder"
U0326 - Network "Software Incompatibility With Vehicle Immobilizer Control Module"
Reklamation hos verkstaden?

Ja, om nu den bilfirma jag brukar anlita till s&ar[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till v5[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid tr[…]

@kebabpizza , finns sånt i Luxemburg?