NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henrikjohansson82
Har en v50 -11 som både blåtandsanslutning och usb läsning krånglar på.
tappar kontakt med telefon med jämna intervall. ibland startas hela stereon om. Volvo verkar inte veta vad de ska göra, tydligen vanligt.

nån som har erfarenhet?
av Assarsson
Jag har samma bil, men vet inte om det är samma ljudanläggning.
Min saknar a2dp så det är endast telefonanslutning som gäller, och den fungerar ungefär felfritt.
Hörde mig för på Volvo om a2dp men tydligen är det problem med det.
av Farbrorn
Hej.
Jag har en V50 -12 med HP stereon. Har haft problem med bluetooth att den kopplar ifrån och till som den vill.
Så jag åkte till volvo så dom fick kontrollera lite. Men jag hade senaste programvaran till stereon / bluetooth redan.
Då gjorde jag en fabriksåterställning av telefonen och efter det har det fungerat utmärkt.
av henrikjohansson82
Har testat med 2 olika telefoner så där ligger inte mitt problem.

Bilen klipper av allt och startar om ibland när jag lyssnar på nåt via USB sticka också.

Får åka in och felanmäla till volvo igen i morgon!
Användarvisningsbild
av mobe
Har en -12 med HP den har aldrig slutat fungera varken via blåtand eller usb.
av Micke64
Det är inte så att du har en Android-telefon som precis har uppdaterat till v4.0.4 ?

Så fort min Galaxy S2 hade lagt på den uppdateringen slutade blåtand att fungera, displayen slocknar i bilen under några sekunder och kopplingen till telefonen dör. Synkningen blir aldrig klar heller.

Volvo har uppdaterat alla mjukvaror i bilen utan förändring, men efter att en kollega med en Passat råkat ut för exakt samma sak när hans telefon också hade uppdaterat sig till v4.0.4 av Android så har jag förstått att problemet sitter i telefonens mjukvara. Det skall släppas en uppdatering till "Jelly Bean", dvs v 4.1.1, förhoppningsvis har problemet löst sig då!

(Kan tillägga att BT funkar utmärkt fortfarande till äldre Android, iPhone etc, så det är just Android v4.0.4 som är boven. Många har problem med den releasen om man läser i forum på nätet)
av Micke64
henrikjohansson82 skrev:Har Android 4.0.4 så visst tusan kan problemet ligga där!

Dock säger ju Volvo på sin hemsida att Galaxy s2 ska vara kompatibel!

//Less
Jodå, S2:an är kompatibel, men inte uppgraderad med v4.0.4 av Android. Problemet sitter alltså inte i bilen, utan det är S2:an med 4.0.4 som är roten till det hela. Som sagt, en kollega som har en Passat med BT fick samma bekymmer. Samsung gav mig rådet att göra en factory reset och rensa hela telefonen samt lägga tillbaka v.2.3 av Android. Not going to happen, om man säger... :shock:

Det finns "icke-Samsungifierade" JellyBean-versioner ute, men jag tänker nog vänta tills Samsung har släppt sin egen variant av 4.1. Jag hoppas att den finns ute under September, men har inte sett någon officiell bekräftelse på det!

Oj vad man kan sakna funktioner som man inte har haft tidigare, men nu har vant sig vid! 8)
av Micke64
...å där kom uppdateringen som behövdes... :P

Trots Samsungs officiella "vi-har-aldrig-hört-talas-om-detta"-inställning från supporten, så trillade det in en patch till v4.0.4 i telefonen igår kväll. And behold, nu funkar BT igen! :-O)

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]