NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jholgers
Hej!
Har problem med kondensvattenläkage från ACC på min V50 så till vida att det blir blött på passagerarsidan bak (kommer nog från utblåset under främre passagerarsätet). Troligen är "avloppet" för kondensvattnet tätt eller gått sönder av något skäl. Jag kan ej hitta var kondensvattenavloppet mynnar ut från bilen någonstans och jag undrar nu om någon kan ge mig tips om var jag skall leta efter det.

Kan någon dessutom ge mig tips om var "avloppen" brukar täta till någonstans vore jag glad. Efter vad jag förstår är det ett ganska vanligt problem på dessa bilar.

Tackar på förhand för den hjälp jag får
av timebandit
Om du söker så hittar du nog min tråd om detta. Hade många liter vatten i hela bilen och var tvungen att ta loss stolarna och ta ut hela mattan för att kunna torka den.

Röret/slangen sitter längst ner till vänster på passagerar sidan. Vik undan mattan så skall du se den. Sitter i samma höjd som foten. Troligen så har den bara lossnat. Den går enkelt att sparka loss om man inte sitter stilla. Man trycker endast fast den på plats, inget som direkt låser fast den. Verkligen korkad konstruktion!

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]