NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På morgenen kjør vi først en kort strekke (ca. 3km), leverer barna på dagis (ca 5min), og kjører så på jobb ca 20km. Når det er kaldt (under +5 grader?) starter jo dieselvarmeren automatisk. Men, når vi stopper på dagis, slår den seg jo av (den kommer vel på igjen når vi kjører på jobb etterpå?). Jeg pleier å slå den på manuelt før vi kommer til dagis - selv om den allerede er startet automatisk, og lar den stå på mens vi er inne der, og slår den av etter ca. 10-15 min. kjøring etterpå. Er det bedre for varmeren å stå på slik mens vi er inne på dagis, eller er det like greit å la automatikken starte og stoppe den ved slike korte stopp?

mvh G.
Takk for tilbakemelding!

Slenger på en liten "tilleggsfråga": Har det noe å si at man slår på dieselvarmeren manuelt når den allerede er startet automatisk? "Forstår" systemet at den allerede er i gang og lar bli å gjøre noe, eller er det noe som aktiveres (tenner etc.)?

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]