- tis 31 jan 2012, 09:06
#613215
Har en V50 2.0d -06. Några gånger har jag gått ut innan frukost och satt igång direkstarten på värmaren men när jag sedan kommer ut har värmaren aldrig startat. Oftast har den startat som den skall men som sagt, ett par gånger har det falerat.
Imorse var det -11degC och jag gick ut och körde igång värmaren. Några miniuter senare kollar jag om den startat och det har den inte. Går då ut för att starta igen och sitter kvar för att kolla vad som händer. Läser då info på displayen att värmaren stängts av pga för låg batterispänning.
Har kört värmaren lite då och då på morgonenn i ca 20min och sedan 2mil till jobbet och 2mil hem igen (2mil är ca 25min). Borde inte detta räcka för att hålla igång batteriet?
Är detta ett vanligt problem att kylan sänker batterispänningen även för ett friskt batteri så att värmaren inte startar?
Vad göra, skita i att köra värmaren, ladda upp batteriet o se om det blir bättre eller helt enkelt köpa nytt batteri?
Bilen har alltid startat och så batteriet är inte helt slut.
Imorse var det -11degC och jag gick ut och körde igång värmaren. Några miniuter senare kollar jag om den startat och det har den inte. Går då ut för att starta igen och sitter kvar för att kolla vad som händer. Läser då info på displayen att värmaren stängts av pga för låg batterispänning.
Har kört värmaren lite då och då på morgonenn i ca 20min och sedan 2mil till jobbet och 2mil hem igen (2mil är ca 25min). Borde inte detta räcka för att hålla igång batteriet?
Är detta ett vanligt problem att kylan sänker batterispänningen även för ett friskt batteri så att värmaren inte startar?
Vad göra, skita i att köra värmaren, ladda upp batteriet o se om det blir bättre eller helt enkelt köpa nytt batteri?
Bilen har alltid startat och så batteriet är inte helt slut.