NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocket
Hej,

Jag funderar på xenonkonvertera mitt "extra" helljus som det kallas i instruktionsboken, med ett 75w xenonkit från xenonkungen. Det står att det ska vara H7 i boken om man har xenon samt abl, och det har jag ju. Jag har en V50 2012. Man får med relä kabelsats som jag tänkte dra direkt till batteri och jorda i karrossen, sen ta signal till relät från + kabeln som nu går till H7 halogenlampan i "extra" helljuset.

Någon som gjort samma konvertering, eller liknande på V50 med ABL?
Låter det som en bra idé eller kan det finnas problem?
av Omek
jocket skrev: Låter det som en bra idé eller kan det finnas problem?
Hej svejs!

Har du kollat hur lampan du tänkt byta sitter monterad?

Problem nr: 1 kan du ha där.

Men kolla först.
Användarvisningsbild
av opA
När du skriver "extra" helljus menar du de vanliga helljuset eller ?

För menar du de kan du nog glömma att få i dom ballasterna i lamphuset.. det är väl så om du fäster ballasten på utsidan av lamphuset men dom där stora ballasterna till 75W får du aldrig plats med inuti.

Har själv 70W slimballast och de va precis så de gick att få in den i lamphuset.

Sen nästa tips är att ta ut helljuslampan och kolla på den vad de är för sockel då instruktionsboken visade fel på min bil.
av jocket
På min v50 sitter de bi-xenon (alltså hel + halvljus i samma) sen bredvid sitter det h7 halogen helljus, alltså ett "extra helljus".

Nu har jag iaf monterat 75w xenon, ballasterna hamnade ovanför strålkastarna och inte i, men det var aldrig tanken heller. Lyser fin fint!
Användarvisningsbild
av opA
jocket skrev:På min v50 sitter de bi-xenon (alltså hel + halvljus i samma) sen bredvid sitter det h7 halogen helljus, alltså ett "extra helljus".
Låter egentligen lite luddigt att säga att de är hel + halvljus i samma + ett extra helljus :P
De med bi-xenon är ju att halvljuset riktas uppåt när du slår på helljuset samt att helljuslampan tänds.

Men förstår vad du menar :)
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?