NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Har börjat titta lite försiktigt på två bilar.. och går och grunnar på några saker.

Den ena bilen är en V50 T5 Kinetic 10:a, 4000mil och helt standard utrustad.
http://www.blocket.se/varmland/Volvo_V5 ... ?ca=16&w=3

Den andra bilen är en V50 T5 R-design 08:a, ~6000 mil och har Autotech Steg 3 under huven.
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V5 ... ?ca=16&w=3

... det jag funderat över är om de hade varit värt att köpa 10:an, för nyare bil och 1 års garanti kvar från Volvo.. men sedan lägga på ~30.000 kr för R-design utrustningen ?

Fördelen med 08:an är ju både att den är r-design från grunden, autotech steg 3 som går på 20.000kr, finare fälgar, sollucka (!) m.m m.m.

Vad hade ni tittat på och varför ?
Kinetic bilen saknar xenonljus. Svindyrt att eftermontera (10'+ minst)

I värsta fall har den också minsta stereon som inte går att uppgradera. (Dock reserverar jag mig lite här eftersom den kan vara standard på T5orna.)

Jag hade tagit -08an. Garantin på -10an = mycket sannolikt kommer den vara värd 0kr. Skulle nåt skita sig med -08an så har du ändå maskinskadeförsäkring.
vad för garanti på 10an är där? nybilsgarantin är 2år och den va reggad 09-06 så där är ingen garnati kvar i mina ögon så jag hade köpt 08an där är ju skinn taklucka osv som är bra mycke dyrt och eftermontera i 10an du kan ju alltid förhandla in en blocket garanti på 08an med säljaren så har du ju lite säkerhet
Känns som om 08:an med r design och lite annat personligt stylat lull lull är med i din bana Opa?

Jag menar hur lång tid hade det gått innan du började trimma och fixa å trixa med kinetic versionen?

Å andra sidan kanske det är ett nöje i sig.
Pippolei skrev:Känns som om 08:an med r design och lite annat personligt stylat lull lull är med i din bana Opa?

Jag menar hur lång tid hade det gått innan du började trimma och fixa å trixa med kinetic versionen?

Man kan ju fråga sig hur skicket på R-designen / 2008 är när killen både har kört med både etanol och ful-trim.
Användarvisningsbild
av opA
hollan skrev:vad för garanti på 10an är där? nybilsgarantin är 2år och den va reggad 09-06 så där är ingen garnati
De har du helt rätt i och detta missade jag, tack !
Pippolei skrev:Känns som om 08:an med r design och lite annat personligt stylat lull lull är med i din bana Opa?

Du har så rätt ! Meningen var väl att även kinetic-versionen skulle få smaka trim till slut, antingen Autotech eller Polestar..
StringerBell skrev:Man kan ju fråga sig hur skicket på R-designen / 2008 är när killen både har kört med både etanol och ful-trim.
Håller med här med.. man vet ju inte hur han kört med den.. men som sagt, maskinskadeförsäkring finns ju samt en eventuell Blocket-garanti.

Tar till mig dina åsikter med, Andreas ! :)
Ful-trim? Autotech är ju en av de mer kända Volvotrimmarna som finns. Det är bara okunnigt att slänga ur sig något sånt.
andreas_lofgren skrev:Ful-trim? Autotech är ju en av de mer kända Volvotrimmarna som finns. Det är bara okunnigt att slänga ur sig något sånt.
Det är ju olagligt.
Det är det att cykla mot röd gubbe också. Innebär inte att cykeln är dålig.

Släng inte ut sådana saker utan belägg. I värsta fall kan nya användare tro på det.
andreas_lofgren skrev:Det är det att cykla mot röd gubbe också. Innebär inte att cykeln är dålig.

Släng inte ut sådana saker utan belägg. I värsta fall kan nya användare tro på det.
Jag tror inte många vet om att det är olagligt. Det kan trots allt få konsekvenser.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]