NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MariaL
Har en V50 (-10) och vill istället för det befintliga lastnätet montera ett ordentligt lastgaller, vilket jag idag har inhandlat (originaldel). Jag förstår dock inte hur jag ska få loss lastnätet, kan någon förklara för mig så vore det kanon! :)
av Pippolei
Om det är samma funktion för att lossa nätet som på min 05:a så behöver du fälla fram baksätena (de fälls 40/20).

Sedan ska du skjuta hela insatsen, med nätet inrullat i, ut genom dörren till baksätet så har du fått loss den.
Om det var åt vänster eller höger kan jag inte komma ihåg, men prova både och.
av MariaL
Näe, 60 kg tjej som hävde sig på kasetten till nätet rubbade det inte en mm i sidled, varken åt höger eller vänster :(
Hur mycket våld ska man behöva använda, vill ju inte ha sönder det...
Användarvisningsbild
av Bosa
Men nätet rullas väl in i ryggstöden, måste man verkligen ta bort det befintliga skyddsnätet? Är det inte bara att montera skyddsgallret och låta skyddsnätet vara kvar inrullat i ryggstöden? :)

Eller fungerar det inte på samma vis som på V40 och V70N. :o
Användarvisningsbild
av SvenB
Nä, det är en rulle som sitter utanpå bakre ryggstödet. Men som skrivits, det skjuts av åt vänster när man fällt ryggstödet.
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]