NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
Idag så började min C70 T5 -06 att tjuta som fan.

sen nyss efter jobbet så tjöt den igen. mest på tomgång, verkar försvinna om man varvar lite mer.

Såhär låter det:

Det är svårt att höra vart det kommer ifrån, men jag tycker det låter ifrån där generatorn sitter.

Vad tror ni?

FIXAT: Läs sista inlägget
Senast redigerad av 1 KenZoo, redigerad totalt 0 gånger.
av whoppi
ja det var som fan vad det låter, hade själv generator haveri för nån vecka sen och visst lät det endel. men inte riktigt så högt.
Den lät illa under ca 1 vecka, sen skar den ihop och fick åka till verkstan o hänga dit en ny. tur det finns försäkringar annars hade det gått loss på över 7k...
Användarvisningsbild
av hollan
KenZoo skrev:Idag så började min C70 T5 -06 att tjuta som fan.

sen nyss efter jobbet så tjöt den igen. mest på tomgång, verkar försvinna om man varvar lite mer.

Såhär låter det:

Det är svårt att höra vart det kommer ifrån, men jag tycker det låter ifrån där generatorn sitter.

Vad tror ni?
men den hördes mer på vänstersidan och generatorn sitter på höger jag vill ha de till nått vacumläckage du råka inte filma oljudet med motorhuven öppen hade vatt lite lättare och lokalisera då :D
du har en vacumpump som sitter hf bakom strålkastaren kommer ljudet från den? en rund alu klump
Användarvisningsbild
av opA
KenZoo skrev:ringde bilia och närmaste tid är vecka 30,
det betyder, hela semestern utan cabbe :(
Säger som en annan sa, finns väl mer verkstäder än Bilia som kan kolla din bil ?
Dessutom, bara för en bilia verkstad inte har tid fören v.30 betyder inte de att ALLA har de så, åk till en annan bilia ! :)
KenZoo skrev:när jag skulle kolla oljestickan igår så fick jag nästan inte ut den, satt som berget, fick ta hjälp av polygrip för att dra ut skiten.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ka+fastnat
av KenZoo
man är väl lite lat antar jag =)

dessutom vill jag bara lämna till bilia då det blir lättare med garantin jag har,
får åka 9-5 sålänge =) (ursäkta svordomen)
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]