NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whoppi
Hej,

Funderar på att byta in min V50 1.6D -06 till en V50 D2 -12 classic och har fått ett bra pris.
en undrar om kvaliteten är lika svajjig som på -06:an eller har det blivit bättre efter faceliften?

Hur upplever ni era V50 bilar?

Har bytt, svänghjulsgivare, luftmassemätare, hjullager, bromskivor, bromsbelägg, turboslang, spridare, generator. på 10.000 mil. tycker det vart ovanligt mkt krabb. dock gillar jag V50 som bil, lagom stor, snål motor och bra väghållning.
Som tur är så har volvias maskinförsäkring löst det mesta åt mig och endast behövt betala självrisker, men även det blir mkt pengar efter flera verstadsbeök.
Användarvisningsbild
av opA
Nu bara kränger jag in att alla bilar i -06 årsmodell är inte krångliga bara för du haft problem med din.. för du får de att låta så ;)

Haft min sen 16.000 mil och är snart uppe i 20.000 mil och inte haft problem en enda gång.. peppar peppar.

Så inte folk söker och hittar din tråd där dom säger att -06 är skit ;)

Men för att svara på din fråga så blir bilarna självklart stabilare med årsmodell efter årsmodell men att de också inte går att svara på hur just den bilen du köper kommer bli då den säkerligen kan krångla lika mycket som den du har nu medan en annan som köper en exakt likadan aldrig kommer ha ett fel :)
av mojja
Mycket bättre ihoppskruvad bil när my08a kom med facelift. Skulle alla dagar i veckan välja en faceliftad v50..
av Pippolei
Har en V50 05:a som inte har haft ett enda problem hitills. peppar peppar.
Den har nu rullat 6700mil.

Går man efter vad som skrivs på nätet så tycker jag det är minst lika många, om inte fler, som har problem med sina "nyare" V50.
Däremot har jag fått uppfattningen att de äldre årsmodellerna har fler problem som är relaterade till hur bra bilen är ihop skruvad.
Användarvisningsbild
av StringerBell
En kanske något mera objektiv grej är att MY08 och senare sägs vara bättre ljusisolerade.
Användarvisningsbild
av hozz
En kanske något mera objektiv grej är att MY08 och senare sägs vara bättre ljusisolerade.
Bättre ljusisolerad??
Användarvisningsbild
av hozz
Kod: Markera allt
Förlåt, LJUDisolerade
Ante mig... :D , men man vet aldrig.
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Fel på helljus Volvo v60 2014