NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av j1661
Har haft problem med min v50 2,0d gick lite illa i vintras svarade inte på gasen ibland, mest vid uppnående av full motortemp. Läste om andra som gjort rent egr ventilen och det provade jag också och det hjälpte ett par dagar. Sedan var den nästan omöjlig att starta ibland så det blev att besöka bilia för byte egr ventil nu går bilen bättre än någonsin förut får bara se vad det gör för bränsleförbrukningen.
av dieselputte
Bytte EGR i höstas (2.0D -06, 8100 mil nu) och min snitt förbrukning vintertid (Enl färddator utan dieselvärmaren) har sjunkit från 0.62 til 0.59 vid blandad körning vintertid. Sen jag bytte till sommardäck för 2 veckor sedan har den sjunkit till 0.58 blandad körning, förhoppningsvis blir det ännu lägre.

Motorn blev mycket bättre efter bytet, inga ryckningar, vet dock inte om mjukvaran uppdaterades allmänt i samband med detta så det kanske har påverkat ? Hoppas bara att denna EGR håller bättre, det var inte roligt när den gamla strulade i somras, värstt när det var riktigt varmt ute.
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Tjena har en XC60 d5 från 2013 Helnöjd […]