NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RobbanZ
Hej på er,

Har problem med att det är riktigt dåligt blås i munstyckena för benen i bilen. Detta trots att man drar på fullt, känns riktigt kallt. Det strömmar bra med värme ur de andra utblåsen. Någon som har upplevt samma problem?
av ExCeed
Jag har märkt att jag inte har nån värme vid fötterna helt plötsligt, inte kul när det kallt ute... Jag vet att man på Saab kan kalibrera om värmesystemet genom att hålla ner OFF och AUTO på panelen, finns det nån liknande sätt på Volvo V50 -04?
av PaS83
Har också upplevt samma, eller snartlikt problem med värmen runt fötterna.
Uppstår bara när det är rejält kallt, -30 eller lägre, och bara nere vid fötterna in mot mittkonsollen.

Är väl där kupéfiltret sitter, och alltså ett stort friskluftintag? Kan det vara så att något inte håller tätt?
Eller bara helt enkelt att det inte orkar hålla bort kylan?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Tejpa igen grillen som jag gjorde så märks stor skillnad nu vintertid att det blir varmare fortare. Skandal att behöva göra det men jag fick heller ingen kommentar från volvo efter det att den hade varit på service med tejpad grill.
av ExCeed
Vore grymt om det funkade, men jag upplever att det är enormt dåligt flås från utblåsen vid fötterna oxå, känns som om nån skulle stå och andas lite kraftigare på handen, inte alls som kraften när man defrostar framrutan eller har vanliga utsläppen (eller så ska det inte kännas mer).

Det är tråkigt att man ska behöva köra i 20-30 minuter innan det blir riktigt varmt i bilen
Användarvisningsbild
av StringerBell
FiddeUBC skrev:Tejpa igen grillen som jag gjorde så märks stor skillnad nu vintertid att det blir varmare fortare. Skandal att behöva göra det men jag fick heller ingen kommentar från volvo efter det att den hade varit på service med tejpad grill.
Hur tejpar du?
av PaS83
FiddeUBC skrev:Tejpa igen grillen som jag gjorde så märks stor skillnad nu vintertid att det blir varmare fortare. Skandal att behöva göra det men jag fick heller ingen kommentar från volvo efter det att den hade varit på service med tejpad grill.
Själv åker jag sällan korta sträckor och har ingen problem med värmen på så vis. Det blir varmt fort och finns mer än tillräckligt med värme i bilen, trots avsaknad av dieselvärmare.
Det är bara på golvet in mot mittkonsollen som värmen inte hänger med vid riktig kyla...
av ExCeed
märkte i fredags att värmen kommer snabbare och mycket varmare vid en aggressivare körstil. men det är väl inte meningen att jag ska behöva köra så, för att få värme

Sent from my HTC Hero using Tapatalk
Användarvisningsbild
av StringerBell
ExCeed skrev:märkte i fredags att värmen kommer snabbare och mycket varmare vid en aggressivare körstil. men det är väl inte meningen att jag ska behöva köra så, för att få värme
Så är det. Spillvärmen vädras ut ur dieselmotorerna under låg belastning pga av förbränningstekniken. Det räcker med ett par minusgrader för att värmen i kylvattnet skall sjunka om man kör på tomgång.

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]