- tor 14 okt 2010, 20:09
#455122
Har köpt en V50 på Upplandsmotor i Uppsala, är supernöjd med bilen och allt var frid och fröjd i 5 dagar tills sambon skulle skjutsa jäntan till skolan.
Jäntan satt på sin sittkudde i fram och var bältad samt att sambon var bältad. Då när hon backade ut och åkte iväg så började det att plinga för bilbältet och sedan så plingade det högre när farten ökade, hon kollade jäntans bälte, lossade samt klickade tillbaka det utan att plingandet försvann samt att hon gjorde likadant på sitt bälte utan att det slutade. När hon sedan hade lämnat jäntan på skolan och åkte iväg så var det inga problem.
Vi kontaktade Upplandsmotor och dom felsökte utan att hitta nåt och kopplade upp sig med datorn men såg inga felmeddelanden lagrade och vi hade senaste uppdateringen av mjukvaran.
Vi uttryckte våran oro till säljaren över detta och sa att vi inte ville ha någon problembil och han höll med oss men kunde samtidigt inte peka på vilken/vilka felkällor som det kunde bero på.
Upplandsmotor har ju något som heter 7 dagars bytesrätt:
"Du har alltid 7 dagars bytesrätt när du köper en begagnad bil hos oss. Du behöver inte ha något annat skäl för att byta bil än att du ångrat dig. Du lämnar tillbaka bilen i samma skick som då du hämtade den. Du får betala en vanlig bilhyra för de mil du kört och sedan väljer du en annan bil från vårt stora utbud. Enkelt och tryggt."
Denna bytesrätt fick vi förlängt en vecka till nu på tisdag den 19 okt men samtidigt när vi köpte bilen så ingick 2år eller 2000mils garanti på bilen och nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra om vi ska behålla bilen eller om vi ska byta till någon annan.
Vi fastnade ju för den här bilen och blev förtjusta i den, den är i kanonskick samt har momentum-paket, 17-tums fälgar, orinicoblåmetallic m.m. det var ju säljaren som visade på oss denna då den nyss hade kommit in som fd leasingbil på Volvo i Göteborg. Dom har ju ingen likvärdig bil inne och ett byte anser vi som ett nerköp.
Jag har svårt att tro att det har varit något handhavandefel från sambons eller jäntans sida med detta bälteskrångel så jag undrar om någon har haft liknande bekymmer eller tips på vad man kan göra med bältena eller hur man kan driva på Upplandsmotor för att lösa detta på bästa sätt?
Tacksamma för svar!
Jäntan satt på sin sittkudde i fram och var bältad samt att sambon var bältad. Då när hon backade ut och åkte iväg så började det att plinga för bilbältet och sedan så plingade det högre när farten ökade, hon kollade jäntans bälte, lossade samt klickade tillbaka det utan att plingandet försvann samt att hon gjorde likadant på sitt bälte utan att det slutade. När hon sedan hade lämnat jäntan på skolan och åkte iväg så var det inga problem.
Vi kontaktade Upplandsmotor och dom felsökte utan att hitta nåt och kopplade upp sig med datorn men såg inga felmeddelanden lagrade och vi hade senaste uppdateringen av mjukvaran.
Vi uttryckte våran oro till säljaren över detta och sa att vi inte ville ha någon problembil och han höll med oss men kunde samtidigt inte peka på vilken/vilka felkällor som det kunde bero på.
Upplandsmotor har ju något som heter 7 dagars bytesrätt:
"Du har alltid 7 dagars bytesrätt när du köper en begagnad bil hos oss. Du behöver inte ha något annat skäl för att byta bil än att du ångrat dig. Du lämnar tillbaka bilen i samma skick som då du hämtade den. Du får betala en vanlig bilhyra för de mil du kört och sedan väljer du en annan bil från vårt stora utbud. Enkelt och tryggt."
Denna bytesrätt fick vi förlängt en vecka till nu på tisdag den 19 okt men samtidigt när vi köpte bilen så ingick 2år eller 2000mils garanti på bilen och nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra om vi ska behålla bilen eller om vi ska byta till någon annan.
Vi fastnade ju för den här bilen och blev förtjusta i den, den är i kanonskick samt har momentum-paket, 17-tums fälgar, orinicoblåmetallic m.m. det var ju säljaren som visade på oss denna då den nyss hade kommit in som fd leasingbil på Volvo i Göteborg. Dom har ju ingen likvärdig bil inne och ett byte anser vi som ett nerköp.
Jag har svårt att tro att det har varit något handhavandefel från sambons eller jäntans sida med detta bälteskrångel så jag undrar om någon har haft liknande bekymmer eller tips på vad man kan göra med bältena eller hur man kan driva på Upplandsmotor för att lösa detta på bästa sätt?
Tacksamma för svar!