NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Jag har tyvärr inte instruktionsboken till hands för tillfället och tänkte då fråga vart säkringsboxen sitter ? ( Jag vet, är allt lite små slapp som inte orkar leta runt i bilen men bilen står i garaget nu och de är mörkt ute. :mrgreen: )

Samt vilka / vilken säkring som går till dimljus resp. framrutorna ?

Har besiktning på onsdag och jag vet inte vad dom kommer säga om 8000K i dimljus så de kanske är lika bra att dom är "ej fungerande" från början.. eller ?

Detta med framrutorna vet jag inte hur jag ska lösa.. med tanke på att dom är tonade.. dra ur säkring och köra på "Nej, jag har inga rutor i" :roll: eller dra bort toningen direkt kanske ?

Tack för svar ! =)

Bilen är förstås en V50 2,4i -06
Användarvisningsbild
av opA
Fellow skrev:Jag skulle ju inte säga att det inte sitter i några rutor då du ser dem på sticka upp.trots att dem är helt nervevade.
Som jag skrev på Fb så tänkte jag sätta tejp över och skylla på "Vill inte ha vatten här i nu när rutorna är ur" :mrgreen:

Men... får väl köra på att dom bara inte fungerar så får vi se vad dom säger...
Användarvisningsbild
av opA
Fellow skrev:Hur gick de nu då?
Har dragit ur säkringen till dimljusen / Check !
Har hittat säkringarna till framdörrarna och testat dra ur en, fungerar ( att dom inte fungerar :P ) / Check !

... nu väntar jag bara på att morgondagen ska komma och det blir dags att besikta. :roll:
opA skrev:
Fellow skrev:Hur gick de nu då?
Har dragit ur säkringen till dimljusen / Check !
Har hittat säkringarna till framdörrarna och testat dra ur en, fungerar ( att dom inte fungerar :P ) / Check !

... nu väntar jag bara på att morgondagen ska komma och det blir dags att besikta. :roll:
Tror inte det kommer fungera.. Har flera kompisar som provat.
Främre rutor ej kontrollerbara har det stått på protokollen iaf.... Dom är inte dumma i huvudet på SBP.
Användarvisningsbild
av opA
OttossonV50 skrev:Tror inte det kommer fungera.. Har flera kompisar som provat.
Främre rutor ej kontrollerbara har det stått på protokollen iaf.... Dom är inte dumma i huvudet på SBP.
Men blev de 2:a p.g.a detta då ?

Aja.. jag tror nog jag skiter i att dra ur säkringarna till rutorna.. jag kör igenom går jag igenom så blir jag glad för det eller så river jag bort de på plats.

Bättre att vara ärlig känner jag än att besiktningsmannen ska vara tjurig igenom resten av besiktningen. ;-//
Användarvisningsbild
av opA
Bilen gick igenom besiktning med godkänt och beröm, 0 felkoder... OCH:

Tonade rutor i ! 8)

Fantastiskt, helt underbart ! Sparade jag 800 spänn för att få tillbaka toningen. 8)

Jag gjorde ingenting med säkringar till rutorna.. tänkte att de fick vara som de är och istället vara helt ärlig... de va en så underbar besiktningsman och vi tjötade hela tiden om bilen och annan skit.

Blev dock lite nervös när vi skulle ta provrundan och han rulla ner rutan en bit, tittade ut.. sen rulla upp den igen. Men jag sa ingenting och då sa han inget... underbart underbart !
opA skrev:Bilen gick igenom besiktning med godkänt och beröm, 0 felkoder... OCH:

Tonade rutor i ! 8)

Fantastiskt, helt underbart ! Sparade jag 800 spänn för att få tillbaka toningen. 8)

Jag gjorde ingenting med säkringar till rutorna.. tänkte att de fick vara som de är och istället vara helt ärlig... de va en så underbar besiktningsman och vi tjötade hela tiden om bilen och annan skit.

Blev dock lite nervös när vi skulle ta provrundan och han rulla ner rutan en bit, tittade ut.. sen rulla upp den igen. Men jag sa ingenting och då sa han inget... underbart underbart !
Stort grattis då. Häromkring verkar de vara svårt komma igenom med tonade framrutor... Jo dom ja känner har fått en 2a på framrutorna..

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]