NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pippolei
Undrar lite var man ska vända sig för att sänka bilen 20mm utan att åka till volvo vekstaden, som förmodligen ska ha 8.000:-
H&R har väl inga fjädrar som bara sänker 20mm??
Tycker det verkar lite väl mycket med 35mm om man kanske ska sätta dit 19" i framtiden.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Pippolei skrev:Undrar lite var man ska vända sig för att sänka bilen 20mm utan att åka till volvo vekstaden, som förmodligen ska ha 8.000:-
Tycker det verkar lite väl mycket med 35mm om man kanske ska sätta dit 19" i framtiden.
Volvo orginal sportfjädrar sänker väl 20mm.

,
av Pippolei
ThomasT skrev:
Pippolei skrev:Undrar lite var man ska vända sig för att sänka bilen 20mm utan att åka till volvo vekstaden, som förmodligen ska ha 8.000:-
Volvo orginal sportfjädrar sänker väl 20mm.

,
Man kanske skulle kolla på bildelsbasen efter ett par sådana i så fall.
Det kostar ju som sagt mer än det smakar att låta volvo verkstaden sänka bilen.
av dali
Har du ringt Volvoverkstaden och fått prisuppgift? Ibland kan märkesverkstäder ha konkurrenskraftiga priser, annars kan väl Mekonomen fixa det åt dig. Ring runt och jämför priser. Efter sänkning måste en fyrhjulsinställning göras, verifiera att det är inräknat i prisuppgifterna.
Användarvisningsbild
av opA
dali skrev:Efter sänkning måste en fyrhjulsinställning göras, verifiera att det är inräknat i prisuppgifterna.
Kostar inte många hundralappar jämfört med vad fjädrar+montering av fjädrar kostar :P

Men ang. fjädrar så ska du nog kolla på Volvos sportfjädrar á 20mm ( jag tror dock inte att 35mm är för mycket ;) )

Jag rekommenderar att åka till Autotech ! :) Dom sänkte min bil och gick fort, smidigt och kostade inte skjortan.
av frippe87
Jag betalade runt 1700 för monteringen av min fjädrar på vianor, sen tillkommer ju en 4 hjulsinställning runt 1000. Jag sänkte min 30mm, tycker att det blev riktigt bra.

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]