NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har dieselvärmare monterad på min v50 1,6D -09 drive och vill även installera en el motorvärmare. Jag har min bil står i ett flerbilgarage (kallgarage) om nätterna och vill givetvis ha en varm bil på morgonen :) , men man får absolut inte använda dieselvärmare när bilen står i garage. (enl handboken) Är det någon här som har båda installerade?
Jag har sökt på forumet mej ej hittat nåt... :???:
Nä.. jag inkluderade detta jobb i köpet och materialet, men jag monterade faktiskt själv på min förra v-50.
Då tillbringade jag en hel helg i mitt trånga garage... och med detta färskt i minnet så avstog jag denna gången.
Det finns orginalsatser med infälld kontakt för kofångaren till din bil... osäker men jag tror det var defa.
Det finns orginalsatser med infälld kontakt för kofångaren till din bil... osäker men jag tror det var defa.
CALIX!
sävast skrev:Nä.. jag inkluderade detta jobb i köpet och materialet, men jag monterade faktiskt själv på min förra v-50.
Då tillbringade jag en hel helg i mitt trånga garage... och med detta färskt i minnet så avstog jag denna gången.
Jag hade tänkt att montera själv faktiskt, dels så vill jag inte ha elanslutningen i kofångaren utan under reg.plåten. Själva värmaren monteras på calix hemsida (och volvos) i ett plasthus med en enkel sprint. Verkar faktiskt vara ganska simpelt. Inga specialverktyg krävs heller... Ska snart vara pappaledig så jag kommer ha tid på mej! :wink:
Självklart kan man montera den själv om man är normalhändig... däremot så tyckte jag att den beskrivning som medföljer
en orginalsats inte var den bästa... det kändes inte alldeles självklart alla gånger om den syftade på vy uppifrån eller vy underifrån, sedan tror jag att den skulle vara enklare om den inte var tecknad... som hozz skrev att det är calix värmare.
Det som också kändes lite bökigt i ett litet garage var att plocka lös hela fronten... utan att repa någt.
Lycka till med montaget... det går säkert bra.

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]