NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av therman6
Hejsan!
Har ett problem med min V50 my06, har fått ett grymt störande oljud som dyker upp vid ca 75km/h och försvinner, eller minskar drastiskt efter ca 80km/h, trodde att det berodde på mina så gott som blankslitna framdäck men efter byte till nya puckar kvarstår alltså ljudet. Har kollat runt lite här och börjar misstänka hjullagren. Kan det vara så eller? Jag tycker ju att farten inte borde ha så stor betydelse om hjullagren börjar ge sig eller? Tacksam för förslag.

Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av CabBO
Skulle med stor sannolikhet säga att det kan vara hjullager. Det uppstår ljud vid vissa varv. Har du varit framme och känt på framhjulen, dvs tagit tag i överkant på hjulet och "ryckt" det utåt och inåt. Glappar det så kolla upp det. Risken är om du kör vidare är att hjullagret låser sig, det kraschar, och då blir du stillastående.
av therman6
Oki, skall ringa Volvo imorgon och boka en servicetekniker, man har ju trygghetsavtal som tur är..
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]