NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Har en C70N MY08 där man genom att trycka på två knappar samtidigt kan fälla in sidobackspeglarna. Nu undrar jag om man kan uppdatera bilen så att det sköts samtidigt som man låser eller öppnar bilen med fjärrnyckeln.
Nej. Det går inte att göra så. Jag har försökt med det, men den funktionen finns inte.
Minns jag inte fel finns det på en släktings V50 MY09.. och det var en inställning i radion som skulle göras.

Var det inte även ett "måste" att ha momentum-utrustning med ? ?:-/
Jag lånar tråden lite...

Går det att eftermontera in/utfällbara sidospeglar?
Om det går vad krävs?

/Petter
Då jag har MY08 så har jag inte den styrbox som finns på MY09. Får väl höra med Volvo om det går att eftermontera och vad det kostar i så fall.
CabBO skrev:Har en C70N MY08 där man genom att trycka på två knappar samtidigt kan fälla in sidobackspeglarna. Nu undrar jag om man kan uppdatera bilen så att det sköts samtidigt som man låser eller öppnar bilen med fjärrnyckeln.

Jag skulel tro det. Finns några andra inställningar man kan göra med bilnyckeln, tex. hålla inne länge så öppnas även rutorna, bra i varma länder. Skulle tro att att det du eftersöker finns. Faktiskt har jag för mig att jag har suttit i en högspecad S40 från 2005 där speglarna fälldes in och ut automatiskt när man stängde av bilen (motorn). Skulle tro att "koppla det till nyckeln" är något som man kan köpa på serviceshoppen
Skall på fredag serva min bil och skall då fråga servicekillen om hur man kan göra. Han är redan förberedd på min fråga om detta och då skall jag som sagt diskutera det på fredag.
Återkommer efter det med mer information om detta.

Ok då var det inte rattknuten.. en annan vil[…]

Om plaststosen (röret) hade haft en valk nede[…]

Konstigt ljud

Hej, jag har precis köpt en Volvo V40 fr&arin[…]

3G släcks

Är det någon som vet ungefär var b[…]