NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Efter en skada på fronten häromveckan ska den här nu monteras bort.. och tänkte höra med er om de finns några instruktioner för hur man får bort den ? =)

Det som är innanför den röda markeringen, kunde inte följa kanten exakt så hoppas ni förstår vilken del som ska bort:

Bild
Användarvisningsbild
av opA
chrissofsweden skrev:Tänk på att det där är en -08< dvs. facelift. Kanske sitter annorlunda..

/Christian
Bilden tog jag bara som exempel men instruktionerna han skickade är för -06 ;)
Beskrivningen känns inte sådär självklar... när man väl fått bort alla skruvar och står där och kliar sig i huvudet så blir man lite orolig. Men jag vill minnas att man fick ta i lite för att få lös hörnen, sen skulle man vinkla den uppåt för att få lös den helt.
Någon får väl rätta mig om jag minns fel.
Användarvisningsbild
av opA
flink skrev:Beskrivningen känns inte sådär självklar... när man väl fått bort alla skruvar och står där och kliar sig i huvudet så blir man lite orolig. Men jag vill minnas att man fick ta i lite för att få lös hörnen, sen skulle man vinkla den uppåt för att få lös den helt.
Någon får väl rätta mig om jag minns fel.
Ok !
Som tur var ska den inte på min lokala verkstad och bli borttagen då det är deras försäkringsärende att sköta detta :)

Men ska vidarbefodra detta till honom..
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]