NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Idag var tanken att jag skulle få mina hecio fjädrar påsatta, dom sänker 30 mm. Som jag har längtat efter detta, dock så har det varit lite nervöst pga eventuella problem med drivaxlar. Kommer till verkstaden, bokat tid vid 10. Då har dom stängt pga ventialtionsproblem. Jätte kul, så nu får jag väl vänta till på tisdag. längtar verkligen efter o få se hur det ser ut med en sänkning tillsammans med mina nya 18 Tums Nebula fälgar:).

Men jag har en fråga angående sänkningen. Kommer det inte att gå o köra lika tungt släp om man har sänkt den? Tar den i då? Eller går bilen inte att lasta fullt i bagageutrymmet? Det är ju ingen jätte sänkning (30mm).

MVH/ Fredrik
Användarvisningsbild
av opA
Körde faktiskt med släp idag.. släp + en sak på 100kg i släpet och märkte inga problem.. gick lite tungt bara och min är som tidigare sagt sänkt 35mm.. så inga problem här inte :)
av krille69
AWD´n blir inte så låg med 30mm sänkning,gott om markfrigång.Vill du bilder så kan jag skicka på min S40 T5 AWD.
av frippe87
Det låter bra, tycker att den är lite för hög orginal. Ja du får gärna skicka lite bilder pmar min mail till dig:). Har du också heico sänksats?
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
frippe87 skrev:Det låter bra, tycker att den är lite för hög orginal. Ja du får gärna skicka lite bilder pmar min mail till dig:). Har du också heico sänksats?
Skicka inte bilderna via PM. Det är bättre ni lägger upp dem i tråden så att fler kan ta del av dem.

/Christian
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]