NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gjenduro
Någon som har lackat nederdelen och dörrlister i bilens färg? Någon som vet vad detta kalas skulle kosta i runda slängar?

Borde bli bättre med lackad nederdel?
Bild
av TomV50
Ingen aning vad det skulle kosta, men snyggt kommer det bli.

Offtopic: Jag är riktigt avundsjuk på den snygga vingen du har. Kollade på en sådan tills jag såg att man behövde borra(?) i plåten :lol:
av gjenduro
TomV50 skrev:Ingen aning vad det skulle kosta, men snyggt kommer det bli.

Offtopic: Jag är riktigt avundsjuk på den snygga vingen du har. Kollade på en sådan tills jag såg att man behövde borra(?) i plåten :lol:
Okej, ja jag får kolla upp priset hos någon lackerare i veckan. Ja de kändes inte rätt att borra i plåten, men om man är noga med rostskyddet så är det nog inga bekymmer. Jag tyckte att det gjorde stor skillnad med vingen på.
av frippe87
Kan du inte återkomma med prisuppgiften? Jag är oxå väldigt sugen på att lacka dom där fula svart plastlisterna:P
av lindström
Kika på min så ser du hur skillnaden blir!!

Sen ta med allt som ska lackas på en gång te x stänkskydd fjäderbensstag mm så blir det billigare.

Ett tips montera ner listerna så du inte kommer med hela bilen, vilket annars gör att du tar upp en hellack box.
Hör runt med flera lackerare, många vill inte utan saftar på priset så det lönar sig att fråga runt.
Om du ska lacka ner hela vägen både med fronten å bakkjolen så räkna med en 2500-5500:- ca. Vet att den nedre listen
måste slipas å spacklas då det är struktur i den vilket ger lackeraren merjobb.

Före http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=559934
Efter http://www.garaget.org/?car=63664&image=916674

//Lindström
av gjenduro
Någon som vet om listerna mitt på dörren är limmade med någon typ av dubbelhäftande tejp?
Jag bände lite försiktigt i ena hörnet och det såg ut som den är fastsatt så, listen längst ner på dörren sitter med plast clips och två torxskruv, en i var ände.

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]