NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder. Ibland, dvs nån gång då o då så vill inte ljudet starta när bilen startar. Dvs ljudet från stereon. Ja kan byta kanal på radion, sätta i cd skivor mm allt rullar som de ska men kommer inte ut ngt ljud. Vrider sedan av bilen och tar ur nyckeln, sätter i den igen o vrider på så funkar allt igen. Skumt? Ja..

Läste på en annan sida om en person som haft samma strul, men ingen som hade svar där heller..

Testar min lycka i detta forum, nån som har ett bra svar? Standard problem?
elmuppo skrev:Vad är det för årsmodell på bilen? Är mjukvaran för stereo/förstärkare uppgradaread? Vad säger Volvo?
Volvo V50 1,8 MY05, vet ej om mjukvaran är uppgraderad. Har inte haft kontakt med volvo om detta än, tänkte kolla om fler haft liknande problem först.
På min V50 -06 med Premium Sound har även detta hänt några gånger. Dock försvann problemet efter att jag fått åtgärdat det kända problemet med kablarna/kontakterna (i höger dörr?) som orskar allehanda elektriska spök-problem. Det var ett år sedan jag fick det åtgärdat och stereon har alltid fungerat sedan dess.

Ok då var det inte rattknuten.. en annan vil[…]

Om plaststosen (röret) hade haft en valk nede[…]

Konstigt ljud

Hej, jag har precis köpt en Volvo V40 fr&arin[…]

3G släcks

Är det någon som vet ungefär var b[…]