- sön 09 mar 2008, 10:21
Någon som vet om det är på gång med en större etanolspis till C30/S40/V50?
Moderator: Moderatorer
bilgalen skrev:Fast 2.0F är väl samma sura ford motor som 1.8F? Hade ju hellre sett att 2.5FT letade sig ner i C30/S40/V50 :)Ja, det kan väl inte vara så svårt att få till en T5 F ? :-O)
~Kalle~ skrev:vol:-)bilgalen skrev:Fast 2.0F är väl samma sura ford motor som 1.8F? Hade ju hellre sett att 2.5FT letade sig ner i C30/S40/V50 :)Ja, det kan väl inte vara så svårt att få till en T5 F ? :-O)
/Kalle
XC90_Executive skrev:Allt går ju. Men frågan är nog mer om utvecklingskostnaderna för en flexifuel T5 står i propotion till hur mycket dom skulle tjäna på att sälja den....Nu tänkte ju jag närmast på den 2.5FT motor som redan är framtagen och snart börjar levereras i V70 II.
Rätt enkelt att räkna ut att det inte skulle gå ihop!
bilgalen skrev:och det är ju i princip samma motor som T5anXC90_Executive skrev:Allt går ju. Men frågan är nog mer om utvecklingskostnaderna för en flexifuel T5 står i propotion till hur mycket dom skulle tjäna på att sälja den....Nu tänkte ju jag närmast på den 2.5FT motor som redan är framtagen och snart börjar levereras i V70 II.
Rätt enkelt att räkna ut att det inte skulle gå ihop!
Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]