- mån 02 jul 2007, 22:41
#114283
Hej på er.
Jag ska trimma min S40 T5 awd. Har kommit så pass långt att det sitter 2.5" rör från Simons. Ska chiptrimma bilen senare också, och då förmodligen BSR men det är inte helt hundra. Nu undrar jag dels hur pass man kan förvänta sig att ljudet förändras om man byter till sportkatalysator och hur pass man behöver oroa sig för besiktningen? En snabb koll på BSRs hemsida gav att de erbjuder 2.5" kat samt 3". men den på 3 är inte godkänd va? Den på 2.5 har info om att den är godkänd, vilket får mig att anta att avsaknaden av den information på 3" är det samma som att man inte kan förvänta sig att den går igenom besiktningen?
Rimligtvis sätter man dit en sådan före man chiprimma då det väl är något de tar hänsyn till när de mappar motorn, eller vad det nu heter..?
Jag ska trimma min S40 T5 awd. Har kommit så pass långt att det sitter 2.5" rör från Simons. Ska chiptrimma bilen senare också, och då förmodligen BSR men det är inte helt hundra. Nu undrar jag dels hur pass man kan förvänta sig att ljudet förändras om man byter till sportkatalysator och hur pass man behöver oroa sig för besiktningen? En snabb koll på BSRs hemsida gav att de erbjuder 2.5" kat samt 3". men den på 3 är inte godkänd va? Den på 2.5 har info om att den är godkänd, vilket får mig att anta att avsaknaden av den information på 3" är det samma som att man inte kan förvänta sig att den går igenom besiktningen?
Rimligtvis sätter man dit en sådan före man chiprimma då det väl är något de tar hänsyn till när de mappar motorn, eller vad det nu heter..?