NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metal
Det är i stort sett som förut, lite annorunda utseende på den främre spoilern jämfört med dagens (den bakre går inte att se) och tröskelbredderna ser ut att vara desamma som på dagens. Det enda som verkar skilja sig mot tidigare är R-Design emblemen lite här och där, och klädseln. De övriga grejerna kan man ju få till en vanlig standardbil också (alu ratt, alu vxlspknopp m.m.).
av Christian_m
Trist, hade väntat mig något mer än ett namnbyte på sportpaketet...
av mojja
Jag beställde det till min idag. kanske inte värt pengarna men snyggt var det skulle ångrat mig om jag inte kryssat i det i efterhand.
Användarvisningsbild
av metal
mojja:

Vad fick du ge för R-Design paketet?

Fick du ett datum då din bil skulle vara klar för leverans? Jag fick nämligen till svar idag från en försäljare på volvobil att man kan beställa bilen med R-Design idag, men man får vänta tills hösten för leverans. Frågan är vad de menar med höst? (V33-35 eller när?)
av DanneF
jag var idag inne hos min volvohandlare o hämtade en broschyr om R design, 24500kr skulle paketet gå på enligt säljaren.
Användarvisningsbild
av Evil Angel
Jag tycker absolut att det är ett riktigt överpris för ett nyare "sport" paket jag skulle se det som rena förlust affären när det är dax att sälja den.
Jag tror att ingen är intresserad utav att pynta x-tra när man köper en sån bil begagnad (kan ha fel ifs)

Med tanke på att nya s40/v50 är hellackade idag :)
Användarvisningsbild
av ER
Helt riktigt, man betalar inte ett öre extra för denna wannabee R-plast som begköpare, bara "rätt" köpare eller den lättlurade betalar vad det kostar. Den smarte köper delarna i efterhand och monterar själv och spar 8-10000kr samt lär sig hur bilen är hopskruvad på köpet.
av mojja
metal skrev:mojja:

Vad fick du ge för R-Design paketet?

Fick du ett datum då din bil skulle vara klar för leverans? Jag fick nämligen till svar idag från en försäljare på volvobil att man kan beställa bilen med R-Design idag, men man får vänta tills hösten för leverans. Frågan är vad de menar med höst? (V33-35 eller när?)
Han menade någ att dom börjar byggas med r-line paketet v39. Sedan ska man ha turen att få en av dom första bilarna med. men jag räknar med v42-v43 så det blir en stunds väntan om man säger så,,

Jag fick ge 28000 tusen för mitt med takspoiler utan takspoilern kostar det 25000 med 17 och 35000 med 18 tummare o dynamic chassi.

M.v.h mojja
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]